View Single Post
snippsat:

Først og fremst takk for veldig greit program

Etter å ha brukt det litt, har jeg noen forslag:

Format:
Kunne det også vært en mulig å velge format mellom mkv og mp4?
Om programmet baserer seg på ffmpeg så er vel det bare liten differanse i kommandoen. Kunne vært en switch i GUI?

Lyd:
Jeg har prøvd å finne litt ut av hvorfor aac er så sær, siden den er identifisert som AAC-LC (low complexity), og dette er jo standard. Det viser seg at NRK bruker en AAC-LC MPEG 2/4 bitstream, mens en MP4 krever en ren AAC-LC MPEG4 bitstream. FFmpeg har en funksjon for dette (se http://www.ffmpeg.org/ffmpeg-bitstream-filters.html). Hvis men legger på '-a:bsf aac_adtstoasc' i ffmpeg, så kommer lyden ut som den skal og spiller i alt. Dette er ikke en recode, bare en endring av noen headere og tar et par sekunder. Konvertering til AC3 som du har gjort er jo en grei workaround, men man taper en konverteringsgenerasjon samt at AC3 ikke går i MP4-containere.

Navngivning:
Har du tenkt på å lage filnavnet lik vanlig konvensjon på episoder på serier dvs Serie.s01e04.mkv istedet for serie_episode_antallepisoder som nå. Se vedlagte bilde, så er jo infoen der til å kunne gjøre dette.


Skulle ønske jeg kunne bidratt med dette selv, jeg kan endel og audio og video, men kan dessverre ikke programmering

Uansett takk for bra program