View Single Post
Sitat av nurse_betsy Vis innlegg
Man klarer helt fint å opparbeide toleranse mot imovane/zopiclone. Det tar ca 3 uker med kontinuerlig bruk av zopiclone 5 mg (en hver kveld) til den søvndyssende effekten er fraværende på grunn av toleranse. Kortere tid med 7,5 mg. Når toleransen er opparbeidet må man enten øke dosen, eller seponere medikamentet (eller fortsette å ta originaldosen uten å få nevneverdig effekt av det).



Zolpidemtartrat er noe bedre enn zopiclone for innsovningsvansker (ikke søvnvansker), da det har en noe større virkningsgrad, og en kortere halveringstid. Den kortere halveringstiden medfører at rem-søvnen blir mindre påvirket av medikamentet, og at en derfor får noe bedre søvnkvalitet.
Vis hele sitatet...
mitt bruk,1-4 ganger i uka uka merker jeg lite til dette..tar 1-3 stk litt avhengi av omstendigheter

Sitat av Chang Vis innlegg
Min kone fikk Sobril 10mg og imovane 7.5 hun skulle ta 1. sobril 3. ganger daglig og en imovane når hun skulle legge seg. Og dette virket meget godt for henne. Hun har også angst og føler uro. Men hun er liten veier kun 48 kilo. Det har jo også enn del å si.
Vis hele sitatet...
Det som er så fint med zopiclone er at det også er veldig beroligende i våken tilstand,jeg syntes det er en langt sterkere effekt enn sobril og valium.

virker som benzo men er det ikke