Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Mentalism Vis innlegg
De siste to ukene har planta mi virkelig skutt i været og mer en doblet seg i størrelse. Jeg har hørt at dette er noe som skjer rett før blomstring, men må si jeg er litt redd det kan være en sativa plante jeg har i vinduet. Eventuelt en sativa dominert hybrid, med tanke på de smale bladene og store størrelsen. Om den strekker seg noe særlig mer nå, så har jeg rett og slett ikke plass Kan tenkes at det er pga svakt lys at den har strekt seg slik kanskje?

Noen som har mer peiling en meg på området som kan gi meg litt veiledning her? Noen sjangs for blomstring i det hele tatt med tanke på at den kun får sollys? Må si meg overrasket over hvor sunn og frisk den ser ut til å være slik en amatørgrow.

http://i.imgur.com/1zCmnEt.jpg?1
Vis hele sitatet...
First things first.
-Cannabis blomstrer ikke før den får 12timer mørke(så lenge det ikke er en auto). Vet ikke helt hvordan det er med lys hos deg men tviler på at blomsten din får mer enn 12 timer med absolutt mørke enda.
-Cannabis strekker seg virkelig _etter_ at du har satt planten i blomst.
-Det der er en Sativa-dominert plante.

Slik jeg ser planten din så har den strekt seg etter lyset. Mine sativa-planter holder seg gjerne på en 40-60cm med omtrentelig like mange bladsett. Om du setter planten i blomst kommer den til å skyte virkelig fart. Du kan kanskje legge på en meter om ikke mer. De staiva-plantene jeg har grodd har uten problemer krysset 1,5meter og det er med en 400watter, så de ikke akkurat trenger å strekke seg etter lys.

Om du vil ha tips så kan du toppe den og binde den ned. Det hjelper en god del. Og joda, den kan fint blomstre med kun sollys, 12timer mørke vettu.