View Single Post
Jeg er veldig glad for å kunne ønske deg velkommen til verdenen av huskunst.
Velkommen!

Som med alt annet er det beste rådet å lytte til degselv.
Når det er sagt; Er jo dette en vanskelig øvelse svært få mestrer til det spisseste av sine lanker, det finnes jo så mange impulser fra verdenen utenfra, særlig når det kommer til handel.
Om valser inn på gallerier som ett barn og sier du har ett sort-hvitt tema, skal du være heldig med din couratør, om hin ikke flimflammer deg.
Jeg råder deg til å begynne smått, denne ideen med verft fra gamleplassen, synes jeg du bør følge opp, som du er inne på, er orginalstørrelsen noe å ta hensyn til, ting kan ikke blåses opp i det uendelige.
(Altså det kan, og er helt innafor, men da snakker man gjerne mer om diviosonisme, pointelisme, pikselasjon, dekonstruktivisme, o/e.l. Modernisme.)
Det er som oftest ganske mye å finne bevart, av høy kvalitet, ta kontakt med byantikvaren, så finner du nok treff videre ned i stien.

Nå har du fått en ny vurderingskategori å plassere bilder í: -Ville jeg hatt dette på veggen?
Prøv å se for deg at du skal gå forbi eller se på noe inn i uendeligheten, hva skulle det vært?
Det trenger ikke å være så objektivt 'fint'. Du burde ikke være så redd for dét.
(Når det er sagt, er man jo ofte ikke så sabla spesiell heller, finner du noe fint, er sjangsen stor for at det fremstår slik for andre også, særlig om du holder hjertet åpent, ikke prøver å imponere noen, eller .. tja, jeg vetikke.. Skremme noen?)
Sørg for at du er hovedpersonen i ditt bildekjøp.

Mine bilder er stort sett svært billige, så dette med investeringer er noe jeg ikke helt kan svare økonomisk på.
Lyssetting av bilder kan være ganske vanskelig å få godt til, særlig om du tenker å bruke glass, det kan også gi en vanskelig forventning til innholdet av bildet, siden det blir presentert så høytidelig.

Lykke til!