Tråd: Groguide
View Single Post
Hei! Vurderer å starte growe karrieren min i nærmeste fremtid og har følgende spørsmål til dere.
Praktisk info til besvarelse: Tanken er å starte med 15-40 planter i isolert loft etasje. Typisk ''lagrings loft''. Strains osv er ikke planlagt til nå. Forventer å bruke oppimot 50 000,- i innkjøp til utstyr å satser på kvalitet over kvantitet. Automatisering og lavt strømforbruk vil også bli prioritert.

- Anbefaler dere å kjøpe utstyr i nettbutikk eller fysisk butikk? Tenker da hovedsakelig ift overvåkning og fare for at posten åpnes å videre rapporteres til politi. Er klar over at utstyret er lovlig, men regner samtidig med at toll og politi ønsker å lette jobben for hverandre. Hadde det ikke vært for prisforskjellene hadde valget vært lett.

Mitt daglige strøm forbruk varierer imellom 10-30kWh og månedlig 150-1000kWh.
- Vet dere om det finnes en viss standard for hvor mye dette kan øke og variere ift videre varsling, eller er dette helt individuelt?
Forbruket er forøvrig svært varierende, uforutsigbart og relativt lavt i den forstand. Her føler jeg altså at jeg ligger godt ann, men det er til gjengjeld også her jeg ser størst risiko.

- Hvordan ville du satt det opp? Lukt fjerning vil være svært viktig da jeg har naboer og bor sentralt.

Mens jeg fortsetter forskningen min tar jeg gjerne imot tips og råd fra dere som har gjennomført liknende eller sitter på kunnskapen.
Feks; Strains, pærer, telt vs isolering, nettsider osv.

Er forøvrig ikke så stødig i Engelsk, men prøver å lese meg godt opp på NorCan.