View Single Post
Godt med smør
482
Tja, jeg vet egentlig ikke helt hvorvidt om du traff meg eller ikke, kan hende jeg bare tenker og reflekterer litt over det du sier, er selv 16 for øyeblikket, snart 17. Har prøvd mange droger, begynte i åttende klasse, kanskje 2 forskjellige droger på hele året, 9 klasse 4 forskjellige droger, tiende dobbelte igjen (unøyaktige tall), og det har alltid økt, på det punktet kjenner jeg meg truffet, mange rusmidler for en som er såpass ung.

Vet ikke helt om jeg har lurt meg selv eller ikke, kanskje jeg sitter fast i en sirkel? det følest bare ikke sånn ut, i all hovedsak, har jeg stort sett hatt rusfrie venner i mine få 16 år på jorda, men samtidig har jeg like mange rusmidler under beltet, og minst like mye peiling på rusmidler, som noen av de jeg har støtt på videregående i år og de har vennekrets med mye mer festing, røyking osv. Og noen av de, ser jeg helt klart har verre rusholdninger enn meg. Tror kanskje det har noe med vennene og miljøet og gjøre, jeg kommer fra en rimelig liten plass der vi kan ha det kjekt på tusen andre måter enn å drikke seg drita, drikke seg drita gir deg ikke akkuratt noen + poeng i vennekretsen uansett, men er jo akseptert.

Jeg vet bare ikke om jeg lurer meg selv til å bli i en ond sirkel for øyeblikket, eller om jeg faktisk har klart og kombinert min nisje for rusmidler uten og måtte ha redusert livskvaliteten min all verden. Uten å ha blitt tilbakesatt mentalt på noen måte.
Jeg får jo aldri finne ut om jeg hadde vært smartere eller dummere uten rusmidler, men det jeg vet. Er at rusmidler har fått meg til og tenke, oppføre og bare generelt gitt meg den stilen jeg har nå i dag, og den er jeg vel fornøyd med. Føler at kanskje rusmidler karakteriserer meg, alikevell holder jeg meg i ett rusfritt miljø.

Det får vell vise seg om ett par år, men jeg er rimelig sikker på at rusmidler ikke var nødvendig for meg å utsette, siden ingen delte "lidenskapen" min for rusmidler, i tillegg har jeg prøvd stoff når jeg var klar for dem, NULL gruppepress, også hærlig.

Uansett min historie til tråden, delvis relevant.

Jo lengre du venter jo bedre, men personlig føler jeg at rusmidler har definert meg i en såpass stor grad at å vente kanskje hadde endret meg som person. Og jeg er meget fornøyd som jeg er nå.

Edit: Herregud, ja såklart. FANTASTISK post, på tide at noe lignende kom, nydelig tiltak, bra skrevet. Skikkelig tankevekker.

Mvh Apeloff.
Sist endret av Apeloff; 12. mars 2009 kl. 14:48.