View Single Post
Trådstarter
103
Sitat av frtoretang Vis innlegg
@endorfin jo jeg tror det vil føles kjipt for narkomanen om du kommer med mat. Fordi det blir på en måte at du ser ned på narkomanen og fra din høye hest så dukker du inn i "underverden" for å dytte dine tanker og meninger på narkomanen. Jeg vet dette for jeg selv har vært involvert i frivillig arbeid og snakket mye med mange av de som sliter mest i samfunnet. De sier selv at det føles nedverdigende at folk kommer og skal stikke til dem en salat el. Blir nesten som å gi narkomanen penger for så komme med begrensinger på hva de kan bruke penga til. "Her har du en femtilapp, bruk penga på mat".

Din femtilapp, salat eller cafebesøk løser ikke problemet. Og de som tigger til livets opphold kjenner på fornedrigheten hver eneste dag. De er syke mennesker som trenger å dekke primærbehovet - friskemelding.

Om du derimot gir av din tid og omsorg over en lengre periode vil du bli kjent med menneskene. Da kan du også hjelpe og komme med forslag på en bedre måte enn å fremstå som besteborgelig besserwisser.

Jeg skriver ikke dette for å være kjip eller for å disse ideene dine. Jeg forsøker bare å få deg til å se at det er virkelig mye bra man kan gjøre for andre mennesker. Men for at det skal hjelpe så kreves det målrettet innsats over tid.
Vis hele sitatet...
Javel. Det var ikke sånn jeg oppfattet det du skrev ihvertfall. Du var jo negativ til absolutt alle punktene jeg hadde på listen min. Så at du ikke skriver dette for å være kjip er bare tull. Om du virkelig har lyst til å endre på mitt syn, så kunne du gjort det på en koselig måte for å informere meg. Ikke trykke meg ned og klage på alt jeg gjør, og sier at jeg kun tenker på meg selv. Det hjelper meg lite for å si det sånn

Sitat av nutz Vis innlegg
Problemet er at dere skal gjøre noe mot andre for å vise hvor snill dere er. Hva med å bare være snill og gjør noe for andre når dere ser at de trenger det? Ok, vent nå litt. Det tar tid og omsorg og ingen har tid til det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal alle kritisere meg på det her? Det er ikke noe jeg gjør for å vise hvor snill jeg er! Hvem i alle dager skal se hvor snill jeg er om jeg legger anonyme lapper med fine ord til folk? Det er ingen andre som vet det utenom meg og hun jeg skal gjøre det med. Så vær så snill å slutt! Jeg synes det var en god ide fordi jeg vet hvor mye det gleder folk, selv om det bare er små ting. Da jeg har jobbet og gitt et kompliment til en kunde kan kunden lyse opp og bli kjempeglad. For meg er det en kjempeenkel og liten sak. Krever 0 energi! og jeg sier det fordi andre skal bli glade. Jeg går ikke rundt å skryter av det til alle etterpå. Og du har ikke rett til å uttale deg om det heller. For du aner ingenting om meg, hvordan person jeg er eller hva hensikten min er ved å gjøre dette, utenom det jeg allerede har fortalt!
Sist endret av Endorfin; 23. mai 2015 kl. 03:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.