View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Nei, det vet vi ikke og dette er din konklusjon på bakgrunn av tallene i undersøkelsen. Har du lest hele?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke lest hele, men jeg så konklusjonen på nrk.no
Det burde ikke komme som en overaskelse siden flertallet av folk bor i folkerike land som saudi arabia, Indonesia, iran og pakistan. Vet du hva slags holdninger som gjelder i slike land? Hvordan tror du homofile har det i saudi arabia? Selv islamsk råd i Norge vil jo ikke ta avstand fra dødsstraff for homofile.
Det er greit å forsvare muslimene mot diskriminering, men når de har slike holdninger som de har, så må de vente motstand fra flertallet i vesten.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
.. så til det saklige innlegget.


Det er derimot fortsatt ikke et argument mot at man skal se på de underliggende sosio-økonomiske grunnene som har gitt grobunn til en bevegelse av denne typen.

Blindt hat kommer man ingen vei med.
Vis hele sitatet...
Jeg så en interssant reportasje om Taliban på BBC. Den handlet om forskjellen mellom måten vi så taliban på i vesten og måten vanlige pakistanere betraktet dem. Pakistanerne sa de så på taliban som en robin-hood bevegelse som stjal fra lokale rikinger og ga til de fattige. Det var så mye urettferdighet i pakistan at fok strømmet til taliban. De hadde jo ingen utdanning eller noe som kunne hjelpe dem med å gjennomskue onskapen i ideologien. I tillegg hadde de ikke råd til å gå på skole og fikk all sin "kunnskap" fra madrassene, de religiøse skolene. Skal Pakistan bli et bedre land å bo i, må man fjerne den religiøse indoktrineringen av fattige og tilby dem skoler med ordentllige fag: matte, Engelsk (eller et annet språk om de vil), demokrati lære osv .