View Single Post
Hvis du liker drama, kan jeg anbefale Succession på HBO. Rikmannsdynasti-familie-drama som ikke er noe treigere enn et godt drama trenger å være. Stort sett sammensatte, menneskelige, 3-dimensjonale karakterer som du veksler mellom å forakte og sympatisere med. Et par av karakterene er ganske morsomme også, uten at det føles som typisk, malplassert "comic relief" av den grunn, men mer som i det virkelige livet, hvor noen mennesker bare er genuint morsomme. En godt skrevet og velspilt serie, vil jeg si. Dialogene føles naturlige, problemstillingene er troverdige, karakterene er hele mennesker. Har så langt ikke kjedet meg ett sekund igjennom 3 sesonger.

Ellers, av humor, kan jeg ikke se at Peep Show er nevnt ennå. Den serien er - i likhet med UK versjonen av The Office - så god at jeg skulle ønske at jeg kunne se den igjen for første gang. Så sinnsykt tørrvittig som det kan få blitt, samt mye handling og, som gjør at du har lyst til å se videre for å se hvordan ting går (og ikke bare for the lols).

Av krim bør også Fargo nevnes. Den siste sesongen (nummer 5?) er riktignok noe woke søppel, men sesongene er uansett helt uavhengige av hverandre. Alle sesongene før den var svært bra. Jeg unngikk lenge å se denne fordi jeg trodde det bare ville bli en lengre versjon av filmen, men serien har egentlig ingenting med filmen å gjøre - annet enn at begge er "noir" (småfolk som roter seg opp i ting som er for stort, for komplisert og for skummelt for dem).

Av krim syntes jeg Mare of East Town var bra. Ganske klassisk krim egentlig, med en del elementer av drama (men det pleier jo en god krim å ha). Likte den. Kult med en kvinnelig protagonist som faktisk er troverdig og uperfekt, en bra antihelt-karakter som også er velspilt. Alt for sjelden vare, spør du meg. Denne var et positivt lysglimt i så måte.
Sist endret av Rupert_S; 22. april 2022 kl. 22:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.