Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Jeg husker tilbake til da jeg var yngre, da het det Skeive dager. Det var ikke en del av et internasjonalt nettverk og var ikke så politisert som nå. Det var heller ikke sånn at politikere og firmaer måtte vise sin støtte, ellers var de å regne som homofobe. Det var mer avslappet rett og slett. Man kan være kritisk til Pride og Fri uten å være homofob, å si at Pride = homofili blir som å si at EU = Europa. Vestlige regimer bruker Pride mer og mer til politiske formål, for å sminke over all dritten de driver med rundt om i verden. Vi er de "gode", de andre er "slemme" og "onde". Han er slem, hun er snill osv. Det er barnehagenivået vi er på. Alt nesten er kun symboler nå. Teater. Jeg har også vært hos "fienden", Russland, jeg møtte homofile folk der, det var ingen "big deal" for noen jeg møtte. Jeg tror nå absolutt Russland er konservativt på mange måter, men jeg tror det er langt mer avslappet enn folk flest tror. Det tar jo også tid å endre holdninger. Demonisering forverrer bare ting. Jeg synes Pride virker høyst suspekt på grunn av tingene jeg nevner, blir en slags ideologisk fløy av vestlig makt. Merk hva slags "aktivisme" som er tilltatt, og hvilken som ikke er tillatt. Det er verdt å tenke over.
Sist endret av hallohallohallo; 23. juni 2021 kl. 12:11.