View Single Post
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har ikke noe imot at politiet tar flere som smugler narkotika, jeg er for legalisering av cannabis, men det betyr ikke at jeg vil politiet skal lukke øynene for narkotika som finansierer kriminelle miljøer.
Vis hele sitatet...
Definer kriminelle miljøer. Ikke at jeg mener dette er et argument for at politiet skal lukke øynene for narkotika som finansierer kriminelle miljøer. Men mye tyder på at de ikke har sjans i helvete til å stoppe nok av det til å gjøre merkverdig inngrep i de kriminelles økonomi. Det er kanskje mulig noen mellomledd forsvinner her og der men jeg tror nok de på toppen sitter rimelig trygt. Jeg mener ressursene heller burdte vært brukt mot å faktisk OPPKLARE de kriminelle miljøenes kriminalitet og alvorlig kriminalitet forøvrig. Det eneste som egentlig kan regulere de kriminelle miljøenes salg av narkotika er vi som brukere eller staten om de velger å legalisere bruk og dyrking.


Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg skulle da tro at politiet vet om disse metodene allerede.
Vis hele sitatet...
Det du sier med andre ord er egentlig at du ikke vet om de vet det. Ingen grunn til å gi det til dem i klartekst da.

Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Vil ikke akkurat påstå at dette var noen genial og gjennomtenkt metode, bare en ide til hva som muligens funker greit. skulle tollvesenet fulgt opp dette måtte de stanset hver 3 omtrent
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke noe spesifikt eksempel i denne tråden.