View Single Post
Sitat av XxErrorxX Vis innlegg
Jeg kan bare prate ut i fra hvordan ting funker på meg. Og for meg gjorde conserta meg deprimert, søvnløs og jeg mistenker at jeg fikk ekstra mye kviser pga det (selv om dette kan ha vært bare hormoner da jeg tok dem fra når jeg var 12-15). En annen ting er at dersom du spiser så øker opptaket av medisinene, hvis du leser infoen fra felleskatalogen.. dette vil jo selvfølgelig variere med mengden du spiser, men jeg vil anta at spiser du type ei brøskive eller en avokado etc, vil du ha høyere opptak enn dersom du ikke spiser noe og hvis du spiser en full middag vil du ha lavere opptak en dersom du ikke spiser noe ..

Er Aduvanz kun et nytt navn på Elvanse (fordi elvanse har dårlig rykte etc?) ? I såfall vil det gi en lang og ukontrollert virkning fremfor attentin som gir en kortere virkning, og for meg fikk jeg liten eller ingen nedtur dersom jeg tok under 80mg attentin(4x20mg), dersom jeg tok mer kunne jeg få nedtur men da fort grunnet at jeg ikke hadde sovet på 1 døyn..

For meg ga Attentin minst bivirkninger, uavhening av dosen. De eneste bivirkningene jeg greide å oppdage var tap av trøtthetsfølse (så jeg måtte bruke sovetabeletter for å få sove), høyere forbrenning(ikke tapt matlyst som ritalin gir), og ofte diare (som jeg har fått av alle pillene både ritalin, conserta, strattera, elvanse etc).

Ritalin hadde mye verre bivirkninger som verre og verre nedtur jo høyere doser du har, en følse av at øynene dine er på "vidt gap" dersom man tar det når man er trøtt, at musklene trekker seg sammen litt ukontrolert (men ikke mye), ved større doser som 5x10mg + kunne jeg begynne å "føle\ane ting" som ikke var der (var rimelig cripy)..

Jeg må si at jeg ser ingen problem med at man føler en type "rus" følse så lenge denne følsen kun føles som om man har fått i seg mye kaffe\energi drikk.. type lys våken og litt gira.. Men begynner man å få fornemmelsen av å føle\se\merke ting som ikke er der er det et tegn på at man begynner å bli syk..
Vis hele sitatet...
Attentin er vel det som kan gi mest bivirkninger? Mtp nedtur. Det er den jeg ikke takler. Med den kommer angsten i tillegg. Som sagt, jeg var rolig da jeg startet på Aduvanz de første 3 ukene. Ingen ticks, stabilt humør. Nå kjennes det ut som mye energi blåser opp i hodet mitt. Jeg blir helt våken, hodet går på automatikk. Veldig behagelig egentlig, for da trenger jeg ikke anstrenge meg for å være tilstede. Men da varte det hele dagen, nå 2-4 timer. Du vet slike steder du går og det blåser luft oppover? Det er litt slik, men når nedturen kommer er det som om denne slår seg av. Jeg kjenner en slags redsel. Jeg grubler på ALT. «Medisinene ødelegger hjernen min og jeg blir deprimert resten av livet» «jeg har ingenting å se frem til» «jeg trenger ei pillle for å fungere» «ikke verdig menneske»
Jeg blir også mer introvert faktisk. Jeg vil være alene når jeg har tatt pillene. Og nyte eget selskap. Attentin har jeg aldri prøvd. Men nå skal jeg til dps. Jeg vet ikke hva jeg risikerer å settes på. Mulig de ikke vil gi meg Attentin da jeg reagerer slik på Aduvanz..