View Single Post
Trådstarter
28
Sitat av Deezire Vis innlegg
I Norge i dag så er kopierte kort stort sett et problem på terminaler som er offline, typisk parkeringsautomater og parkeringshus. Alt annet blir plukket opp så fort at det sjeldent lønner seg for selv den mest dedikerte skurken. Det har vært et par gode DefCon-talks om det, kan være verdt å sjekke ut om man syntes det er interessant.

Jeg husker ikke hva jeg har sett, men denne kom opp på Google: https://www.youtube.com/watch?v=lucp2isxpAc



Ja, egentlig. Det er noen svakheter i implementasjonen, som at f.eks. kontaktløs betaling ikke krever PIN før en viss sum eller antallet transaksjoner, og at dette blir håndhevet av front end processor (FEP), som ikke er din bank, men som banken din stoler på.

Nå kommer det nye EU-regler på denne fronten mener jeg å huske, så da tettes nok det hullet også. Du kan ha opplevd akkurat det problemet i utlandet, hvor du enten fikk avvist fra terminalen (banken din stusset på transaksjonen og ville ha PIN, når en terminal har avvist kontaktløs emv så må den bruke PIN på neste) eller at du får kjøpt for mer enn 600,- totalt i ett enkelt kjøp.

(Dette er langt unna mitt fagfelt, så tar forbehold om at jeg mikser litt terminologi her...)
Vis hele sitatet...
For all del det virker som at dette kan du meget godt! Spørsmålet videre blir jo om man kan utnytte disse svakhetene til å faktisk trekke av et kort. Om noe klokke hoder vet dette hadde det vært konge å forklare litt bedre for folk som meg som ikke er helt teknofreak.

Sidespor: Vet at når skimmers ble utdatert kom det såkalte Shimmers, hvor utbredt er det? Blir metoden brukt i dag?

Sånne offline terminaler er ikke av noe interesse for øvrig.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Må det?

Påstand: I skrivende stund har ingen troverdige aviser rapportert om faktisk forekomst av RFID-skimming "in the wild". Det kan ha ulike forklaringer:
  1. Det forekommer i ganske utstrakt monn, men avisene har bare ikke fått det med seg eller tatt seg bryet med å skrive om det.
  2. Det forekommer ikke.
Hva er mest sannsynlig, 1 eller 2? Så, hvorfor forekommer det ikke ute i felt? Kan det være fordi...
  1. De kriminelle gidder ikke å prøve, til tross for at det er skikkelig enkelt.
  2. Det er ekstremt vanskelig eller endog helt umulig.
Hvis det bare var å kjøpe en duppeditt fra alibaba og laste ned noe ferdig kode fra bukta... Så hadde vi kanskje hørt om det?
Vis hele sitatet...
Godt poenget, jeg fatter hva du mener, mitt ønske var å bekrefte, eller avkrefte at dette er så vanskelig nå til dags at det er umulig. Alle sånne scams eller hva du kaller det kommer fra et utgangspunkt at det er typ «umulig» til at noen «knekker» koden
Sist endret av Blixen; 2. januar 2020 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.