View Single Post
Kaunda: ehm... jeg vet allerede at det jeg bedriver er ulovlig i følge norsk lov. Poenget mitt er bare at forbudet strider i mot all sunn fornuft. Dette skjønte du sikkert. Jeg gir blanke f* i at det er ulovlig, da jeg vet med meg selv at jeg ikke tar noen særlig skade av å gjøre det jeg gjør. Jeg bruker ingen andre ulovlige stoffer, men røyker hasj hjemme i min egen stue, kriminell som jeg er.

Det som irriterer meg er krigføringen mot cannabis, som bare er helt idiotisk. Det har den alltid vært, helt fra den tiden hvor man påstod at man kunne bli homofil eller kunne finne på å drepe din sidemann ved inntak av bare en joint. Kriminaliseringen av cannabis og skremselspropagandaen fører bare til at når ungdommen prøver cannabis, så tenker de; "jammen, dette var jo ikke farlig". Derfor kan de godt få inntrykk av at amfetamin eller for den saks skyld heroin ikke heller er så farlig som samfunnet skal ha det til. Forbudet virker mot sin vilje, i tillegg til at det er grunnløst.

Jeg er ikke for en legalisering av andre typer narkotika enn Cannabis, men er åpen for avkriminalisering av de øvrige stoffene slik at vi kan få kontroll over markedet og oppfølging av deres misbrukere.