View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kaunda
Det er underlig at du kun støtter deg til en artikkel som er over 10 år gammel. Mye har skjedd siden den tid.

Etter 2000 har det vært en strøm av publikasjoner. Louise Arsenault og medarbeidere utredet i 2002 i The Dunedin Study 1100 barn i New Zealand som var 11, 15, 18 og 26 år gamle. Unge voksne som røykte cannabis i en alder av 15 år hadde større risiko for å utvikle schizofreni-liknende sykdommer før fylte 26 år. Risikoen var 10 prosent mot 3 prosent for ikke-brukere. Cannabisbruk i 15 års-alderen var en større risikofaktor for schizofreniliknende forstyrrelse enn tilsvarende bruk i 18-årsalderen.

I dag er det sikkert, rikholdig uimotsagt bevist at cannabis forverrer forløpet av schizofreni og utløser sykdommen på et tidligere alderstrinn enn det som ellers ville ha vært tilfelle.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest hva jeg skriver?
Jeg har aldri sagt at cannabis ikke forverrer schizofreni, jeg siterer meg selv:
Det er også slått fast at cannabis kan fremheve latente symptomer av de som allerede lider av schizofreni. Men det er lite bevis for at cannabis kan forårsake schizofreni eller annen mental sykdom i de som ikke allerede har det.
Vis hele sitatet...
Her er vi enige, det er en risiko involvert i de med mental sykdom i familien eller annen predisposisjon.
Det sagt, jeg vil gjerne høre hva du har å si om resten av punktene mine.
Og for det andre, det er ikke en artikkel jeg har basert svarene mine på, det er 2 rapporter (det er en vesentlig forskjell), som igjen er basert på flere forskningsrapporter.