View Single Post
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Du kan ikke sitte og sutre over gjeld og samtidig hive vekk pengene dine på rusmidler.
Når pengene du bruker til kriminelle ulovligheter i tillegg kommer ut av lomma på stat, kommune og ærlige skattebetalere så blir det dobbelt så frekt.

Nei, har fint lite sympati med folk som deg , TS.
Synd du "sliter" men man sier ikke 'takk for maten' med å drite på gulvet.
Vis hele sitatet...

Skrekkelig gjengmentalitet her da. Er det om å gjøre å sparke en som alt ligger nede?

Ts skriver han er ferdig med rus. Gjelden kommer fra en periode han slet psykisk.

Synes det er du som er frekk som sitter på din høye hest og sparker nedover.

Sitat av MrLoveYouAll Vis innlegg
Nei, jeg vet ingenting om TS sine inntekter.

Og ja, folk er forskjellige. Noen hjelper til med å støtte et tafatt liv hvor man skylder på andre, mens noen hjelper til med å sy puter under armene på mennesker - og føre dem dypere og dypere ned i hølet.

Alt jeg vet er at jeg har jobbet på minstelønn i gud vet hvor mange år, og jeg har slitt og grått og hatt det jævlig med inkasso-regninger, helt nødvendige regninger som MÅ betales for å opprettholde "livsstilen" - som allerede var dass.

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde 40k på konto, og kan ikke huske å ha klart å spare mer enn en tusenlapp eller to - måned etter måned.

Hvorfor skal TS få misbruke narkotika, skrive 100% kompetent norsk, få gratis omsorg og bo-muligheter. Mens jeg må i ørten jobbintervjuer, betale skatt, bli deprimert av å være blakk og sliten måned etter måned.

Slutt å vær en sutrekjerring og lær folk å fiske for seg selv
Vis hele sitatet...
Så bra for deg og dine at du har klart deg, og det gagner jo faktisk også samfunnet at du bidrar.

Det sagt så er narkoen et tilbakelagt stadie i livet til ts. I en periode der han var psykisk syk. At du som er frisk og rask sammenlikner deg med en som var psyk og nedbrutt og avhengig av narkotika er litt merkelig. Når skal folk få hjelp fra offentlige? Er det nok at en fot er kuttet av? Eller må kanskje begge ben mangle og en arm også før du synes det er greit å få hjelp framfor å forgå i rennesteinene?

Synes ikke noe om måten du måler ditt opp mot ts sitt liv og i ren misunnelse rakker ned på han og er forbannet over at han er narkoman når han jo som han skriver er ferdig med rus og er i et behandlingsopplegg.

Gi folk en sjanse, og gi de tid til å bli friske og komme seg ovenpå. Det gagner ikke samfunnet om vi kutter hjelpen til de som trenger hjelp, selv om noen har problemer som for andre kan virke som de er selvpåførte. Det er jo uansett problemer og de trenger hjelp.

Ts ikke la deg trykke ned i dritten av folk slenger surmagede kommentarer uten å tenke årsak/virkning. Det står respekt av at du er i LAR og jobber med å få livet på rett kjøl. Fortsett med det og sjekk om det finnes et tilbud i din kommune med ombudsmann. Du kan evt. sjekke med fylket. Der kan du få veiledning og assistanse i hvordan du jobber videre mot nav, og ikke minst mot kommunen får å få på plass kommunal bolig.

Ts det er styrke i be om hjelp når hjelp faktisk trengs. Jeg heier på deg og ønsker deg alt godt.
Sist endret av random67489; 13. mai 2019 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.