View Single Post
Er motstander av total legalisering av all dop ., men avkriminalisering av bruk og besittelse av begrensede mengder er jeg for. Hadde jeg for min del fått god morfin eller cola på apoteket/rema hadde jeg mista kontrollen som jeg nå har(tror jeg). det at jeg utsetter meg for straffeforfølgelse når jeg dann og vann faller for fristelsen og tar meg et døgn i rusens verden er en annen sak. Har pr i dag ikke noe egentlig kontakt med noe dopmiljø og at tilgang til dop være seg hasj eller sterkere stoffer gjør at jeg må oppsøke miljøer jeg ikke frekventerer daglig, er med på å begrense inntaket.
Var tidligere en del av et hasjmiljø hvor vi hadde tilgang som vi ville og det ble alt for mye røyking.

litt sosial kontroll er bra etter mitt skjønn - men at svake eventuelt nysgjerrige sjeler utsetter seg for politiets reaksjon kun for brukerutstyr og noen doser i lomma er helt på trynet
coffee shop med statlig kontroll er en god ide, men med dagens lovverk helt utopisk - dersom målet ikke bare er å state a point.
egentlig er jeg for strengere kontroll overfor alkohol og røyk også. disse stoffene er uten sammenlikning de som skader samfunnet og den enkelte mest når en tar hensyn til hvor utbredt bruken er.
for 20 år sida hadde jeg ledd av et innlegg som dette , men erfaringa gjennom et langt liv har lært meg noen lekser. Er dessverre ikke like tøff og udødelig som jeg trodde