View Single Post
Selv om du virker som en oppegående person, så vil jeg anbefale deg å vente ett par år før du inntar psykedeliaens verden. Det kan selvfølgelig gå helt greit nå også, men du sier du vil oppleve å se verden annerledes; mitt tips til deg vil være å lære deg meditasjon først og fremst, gjerne yoga også, hvilken som helst aktivitiet som lærer deg å kontrollere sinnet. Det vil gi deg ett mye bedre utgangspunkt og du vil lettere kunne oppnå det du ønsker med turen. Du vil da mest sansynlig føle deg mye tryggere og samtidig ha større forståelse for det som foregår. Slik jeg forstår det så er du ikke ute etter "rusen", men de spirituelle sidene psykedelia og enteogener kan bringe med seg. I såfall så skader det ikke å vente ett par år, men valget blir uansett helt opp til deg, om du føler deg klar, go for it, om du senere innser at du ikke var klar, så har du iallefall fått mye mer respekt for denne typen stoffer og er mer forsiktig neste gang.

Når det er sagt så kan vel Cubensis være en grei sopp for en førstegangstur, den er stortsett rund of fin i kantene, og sopp varer en del kortere enn LSD f.eks. Salvia KAN også være en grei ting å begynne med, MEN salvia kan ikke sammenlignes med sopp/lsd etc. det er en helt egen greie. Salvia er kjapt og brutalt, og man sitter skjeldent igjen med så veldig mye fornuftig etter en tur, nettopp pga alt skjer så fort. Så sånn utifra hva du ønsker å oppnå, så vil jeg heller anbefale sopp framfor noe annet, prøv gjerne med flein først siden den vokser fritt i den norske natur, men vit at flein kan ofte være "litt" mer intens enn f.eks Cubensis. (kommer seff helt ann på dosering ^^)

Uansett, lykke til. Psykedelia er ikke noe leketøy, men det tror jeg nok du har forstått. Take care!