View Single Post
Jeg kan anbefale NITH: Går i tredje der nå selv (på "Bachelor i IT" da vel å merke), og trives meget godt.

Fra høsten av starter de opp en linje som heter Spill- og opplevelsesprogrammering, og denne tror jeg blir en stor suksess. Jeg kjenner han som blir fagansvarlig for denne linjen, og har pratet en del med ham om dette. Riktignok har jeg ikke hatt ham i noen fag selv, men han virker som en skikkelig flink og inspirerende fyr, og jeg har hørt mye bra om ham som foreleser (Jeg tror kanskje visse andre NITH-studenter her på forumet vil kunne bekrefte dette..? ).

Litt mer om linjen:
Første året får du generellt om IT (Systemutvikling, programmering, litt datateknikk, m.m.). Andre og tredje året blir spesialisering, med programmering i C++ mot bl.a. OpenGL. Jeg tror det blir mest vekt på utvikling av spillmotorer og slikt (bevegelser, fysiske lover, mm.). Det var forresten snakk om at hovedprosjektet i tredje kanskje kom til å bestå av dekompilering av en eksisterende spillmotor, og tilpassning av denne til ens eget behov...(?)

Holder du til i nærheten av Bergen? Viss ikke jeg tar helt feil er det "åpen dag" på skolen torsdag 17., klokken fem. Stikk innom da, så får du sikkert all den infoen du trenger.
Sist endret av Psy_Illusion; 8. februar 2005 kl. 11:43.