View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Går du inn for å stadfeste alle tenkjelege og utenkjelege fordommer folk måtte ha om folk som digger Jordan Peterson...?

Det er jo sjølvsagt eit falskt dikotomi du kjem med. Det er ikkje slik at dei to einaste vala for korleis ein oppfatter seg sjølv er billeg og erstatteleg, eller spesiell og uerstatteleg. Det er heller ikkje direkte sjølvsagt at dei vakre teoriane dine om kva som fungerer og ikkje er korrekt, og at dei vil verte oppfatta likt av ulike personer. Enkeltpersoner er svært sjeldan representative for ei gruppe, fordi variasjonane innad i gruppa er såpass store.

Det virker strengt tatt litt som om du ser på kvinner som ein homogen masse. Det er feil, uavhengig av kva Jordan Peterson måtte meine. At du har såpass mykje strategier rundt det utstråler ikkje heilt sjølvsikkerheit for å vere ærleg, men framstår heller som relativt morsomt - på di bekostning rett nok.
Vis hele sitatet...
Blablabla, hvorfor ødelegger du tråden og sporer den helt av?
Du kan mye - og du - er flink til å hijacke tråder her på forumet, men please. Hele innlegget ditt fremstår som morsomt - da du ikke svarer på spørsmålet til TS eller tilfører denne tråden noe nyttig. Du har en direkte motbydelig og nedlatende holdning. Gosh, måtte bare registrere meg for å si det, da jeg over lengre tid har registrert oppførselen din. Forøvrig, av innlegget ditt, så kan jeg tydelig forstå at du ikke har peil om temaet, så hold deg heller til ting du er flink på. Vent det har du jo allerede gjort, å tilføre tråden det nedlatende menneskesynet ditt.

Okei, nå over til TS. La meg gjøre en ting klart - alt her i livet må innøves og læres. Det er noe med ordet øvelse gjør mester. Det å snakke med med det motsatte kjønn er en relasjonskompetanse som kan innøves og læres som alt annet her i livet.

Jeg har jobbet som en salgsmann i mange år, det tok meg flere år for å bli en råtass på salg. Hva var det jeg lærte meg som fikk suksessraten min til å gå opp? Jo, kommunikasjonen! Måten jeg ordla meg på, signaler jeg lærte å lese. Mennesker er forskjellig - men når du driver med salg - og har flere titalls kunder om dagen som jeg hadde - så blir det noen trekk du lærer å kjenne igjen - menneskelig trekk som ligger i oss alle, som jeg bruker til MIN FORDEL for å få de JEG VIL til å kjøpe det JEG VIL selge dem

Akkurat slik funker det og har det vært med meg når det kommer til kvinner. Det er måter du kan snakke på og ordlegger deg på som vil gjøre at din suksessrate vil øke, og gjøre dine sjanser for i det hele tatt å få en date større. Dette er jo helt naturlig og vanlig. Hadde du kjøpt av en usikker selger som stammet og ikke kjente sine egne produkter godt nok, eller hadde du kjøpt av en som ga deg trygghet og utstrålte en selvsikkerhet mtp. produktene? Selvfølgelig sist nevnte, ingen kan våge å si meg noe annet.

Selvfølgelig er det også tusen andre variabler som påvirker suksessrate din, ikke bare hvordan du prater og ordlegger deg. Det kan være stilen din, jenta kan ha kjæreste, hun kan mislike skoa dine, hun kan fortsatt være emosjonell-ustabil over noe venninen hennes fortalte blabla. Det kan være tusen grunner til hvorfor hun ikke er interessert som er grunner som ligger utenfor DIN KONTROLL og som du aldri vil ha noe reell mulighet for å påvirke.
Det folk må forstå er at dette er en numbers game - jo mer damer du prater med - jo flinkere blir du. Jo fler damer du inviterer ut på date, jo større sjans vil du ha for å finne en potensiell kjæreste.
Sånn er det med alt her i livet. Jo mer tid du legger inn i en ting, jo mer får du ut av det. Baksiden er selvfølgelig også at du vil bli avvist, og det mye, men med det kommer mye læring og utvikling.

Når det kommer til trådstarter, så kan jeg se at du er ny i spillet.
Du må ikke legge så mye inn i slike enkelt situasjoner, ei heller å overanalysere. Slikt blir slitsomt i lengden. Snakk til hun på facebook, skriv rett ut at du synes praten var koselig, og lurte på derfor om dere skulle ta en kaffe/gåtur whatsoever. Ikke over analyser eller overdramatiser det. Det er bare et spørsmål for god sake - enten er hun interessert eller ikke. Verre er det ikke

Videre vil jeg avslutte med - ingenting er kleint - det er hva du selv gjør det til. Ser du en tiltrekkende kvinne i butikken som du har lyst å prate med, så går du bort og sier hei, og presenterer deg selv. Det er absolutt INGENTING galt med det. Jeg har selv ligget med damer på denne måten. Damer jeg har møtt helt edru på dagen, slått av en tilfeldig prat med dem - for så å spørre om dem ikke vil ta en kaffe en dag. Så enkelt er det faktisk, spør, det verste du får er et nei. Får du et nei, takker du for praten og selvfølgelig respekterer det. Du kan møte alle typer kvinner på treningssenteret, på gaten, i butikken, senteret. Hvordan du bestemmer deg for å approache dem er opp til deg selg. Alle har sin stil, noen liker direkte, andre kjører litt mer indirekte. Du må bare finne hva som passer for deg.