View Single Post
Du må få innsyn i hva blodkons og urinkons ligger på, er det forurensing oga ting som valmuefrø eller har du fått i deg noe med sub ved feiltakelse. Sov du bak rattet? Det er relativt uvanlig at politiet hanker deg inn uten å ha ruskjøringshistorikk nå om dagen, stort sett alt skjer pga vitner som rapporterer spesiell oppførsel i trafikken. Når det gjelder blod/urinprøver å mistanke kjøring i ruset tilstand mener jeg å huske de kan kreve både spytt, blod og urin. Dette har en høyere strafferamme og alvorlighetsgrad enn kun bruk og besittelse hvor det mer mer begrensa hva man kan kreve. Om du har blitt dopa uvitende av andre må du finne bevis for dette, har du en høy sub-kons i blodet uten å gi en svært sannsynlig forklaring på at du har blitt dopa ligger du dårlig an. Et annet moment som taler deg i disfavør er at om blodkons/urinkons er høy burde du merka at du var påvirka og aldri satt deg bak rattet uavhengig av om du inntok noe med eller mot din vilje. Lykke til uansett

Jeg forstod ikke dette helt første gang jeg leste det. Ble du dopa med sub i arresten med vilje? Av hvem?
Sist endret av OneofaMind; 24. juli 2021 kl. 09:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.