View Single Post
Ref. Wikipedia: «Hamas mener at hele Israel er bygget på Palestinsk land. De vil ta tilbake alt det som de anser som deres historiske hjemland på sikt».

Med tanke på Israels enorme militærmakt og støtte i verden, undrer jeg meg på hvordan fremtiden skal bli i Midtøsten og ringvirkningene utover i verden med slike programfestede holdninger Hamas opererer med. De er jo bare en «mygg» militært sett, men formidabel med tanke på at Iran støtter dem. I følge www.globalfirepower.com er Iran verdens 14 mektigste militærmakt.

Min oppskrift på fred, ikke bare i Midtøsten, men globalt er som følge: Alle må få som fag fra første skoletrinn (og hjemme også) og lære seg «Respekt» ovenfor hverandre enten man er jøde, muslim, sort eller hvit osv.. Jeg har vært i mange land (jobb) i Midtøsten, blant annet i Iran. Jeg treffer kjekke mennesker over alt og til syvende og sist er det måten du tilnærmer deg et menneske på som avgjør venn eller fiende. Når man blir innprentet fra fødselen av at naboen er en drittsekk, ja de blir det en dritsekk. Jeg er nok innforstått med at dette er en ønskedrøm, i alle fall ii det korte bildet. I Colombia klarte de å bygge en respekt med Norsk hjelp slik at det ble fred, selv om den er skjør. Det viser bare at det går an.