View Single Post
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Ruset meg pga psykose-symptomer, med benzo. Så jeg slapp stemmene, og følte meg så jævlig men hadde så mye energi, eneste jævla problemet er vennekretsen møter de 5 ganger uken minst og ser de hive i seg, alt mulig. Må kutte de ut for å bli rusfri (skikkelig) men så vanskelig når jeg ikke har andre, har kjent de siden vi var barn liksom.
Vis hele sitatet...
Prøv å få de til å bli med på veien til rusfrihet. Det er mye lettere når man er "sammen om det", det synes ihvertfall jeg. Hvis de ikke er villige til å bli med, så kan du forklare problematikken din og at du trenger å skjerme deg selv for rus/rusbrukere for å bli bedre, er de ordentlige kompiser vil de skjønne at du gjør det for ditt eget beste, og ikke for å være kjip liksom.

Synes du burde si til legen at symptomene dine begynner å bli verre og at det er vanskelig å takle. Da kan de eventuelt justere behandlingen deretter.

Man må nesten stå på kravene litt for å få noe gjort, spesielt i helsesektoren. Jeg vet akkurat hvor angstfremkallende og psykisk ubehagelig det er å forholde seg til, til tider. Systemet er desverre sånn at man blir ganske sliten av å forholde seg til alt.

Har bare lyst til å ønske deg lykke til og god bedring. Håper ting løser seg for deg etterhvert <3