View Single Post
Jeg vet ikke lenger hva jeg tror og mener om denne saken egentlig.

Første tanke proffe utenlandske kidnappere, så ektemannen men nå vil jeg ikke spekulere så mye lenger.

Jeg vet at politiet i store saker kan gå opp i prestige, har de bestemt seg for noe kan de være like vrangforestilte som en schizofren pasient ut fra bare noen indisier og mistanker på feil grunnlag. Jeg sier ikke at han er det men det ville vært skandale om ektemannen er uskyldig. Man kan godt dømme det som mistenkelig at han ikke vil avhøres men utsettes man for en heksejakt av politiet når man ikke er skyldig så blir de en fiende man ikke respekterer eller vil ha mere med å gjøre. Hvis det skulle være sånn at han er uskyldig er han utsatt for et umenneskelig traume med kona som er borte og farlige folk som har kommet seg inn i huset og vet hvor han bor, og å få denne ekstreme anklagen i tillegg til høyt medietrykk og spekulasjoner så blir man så ødelagt at eneste måten å overleve på er å melde seg ut og distansere seg fra virkeligheten, da fremstår man iskald utad har personlig erfaring med det som traumarespons. Det er en normal traumerespons og derfor mange med traumer også unngår terapi for bare det å måtte snakke om det eller bli påmint om det kan være fatalt. Tenk dere da å bli anklagd for det hagen har blitt oppå traumaet..

Med monero-oppsett og alt så er ting tydeligvis planlagt, ikke gjort spontant pga en hyttekrangel.

Det er ikke sannsynlig at sønnen som han ringte til når han ikke fant kona, uten å nøle avgjorde at han eventuelt skulle bli med faren å gjemme liket og kommer opp med en kidnappings story idé på rappen fordi han tilfeldigvis hadde en ubrukt monerokonto. Man tenker ikke så kjapt og langt når man plutselig får en telefon om at man trenger hjelp til å kvitte seg med et lik eller isolert sett bare det at moren er død. Hadde faren vært skyldig er det rart at alle barna tar han i forsvar, med mindre de var med på det selv.
Det som er pussig om familiemedlemmene skulle vite om det og være med på det er at alle holder maska, og ingen rundt har mistenkt noe. Konspirerer og planlegger man et drap med flere i familien mot et familiemedlem en familiekonspirasjon med så mange involverte må man enten være offer for en hjernevaskende sekt eller minst én av de hadde fått kalde føtter og kontaktet politiet om at moren ble planlagt drept eller i det minste ha lagt igjen planleggingsspor noe sted i prosessen.

Hadde hele familien vært hjernevasket av en psykopatisk drapsmann burde omgivelser og venner ha oppfattet det, sånn man oppfatter at folk med hjernevaskede ekstreme holdninger eller offer for psykopater forandrer seg.. Med mindre barna er så opptatt av å overta farens formue og business at de bare har adlydet like kaldhjertet som drapsmannen må ha vært.

Det kan sikkert være en liten mulighet for det for psykopati går ofte i arv, men rammer vanligvis ikke alle avkommene. Hadde det vært tilfelle burde også nære venner og eks-partnere oppfattet dette og ytret seg. Det er så lett å finne feil og mistenkeligheter i alt, at barna forsvarer faren sin, ordlegger seg sånn og sånn men man tolker det man vil tolke. Er man helt nøytral så synd jeg ikke det er noe mistenkelig med hverken barna eller faren som navigerer sånn og sånn eller ikke orker flere avhør.

Det som har skjedd er hvertfall profesjonelt utført enten det er bestilt av ektemann eller gjort av kriminelle som hadde planlagt noe spektakulært selv. Elden og en eller annen politiekspert gikk nylig ut å sa at det finnes kriminelle i dette landet som kunne gjort noe sånt for pengevinning, og det er jeg og åpen for, altså ikke på bestilling men på eget initiativ. Nettverk og personer med tilknytning til nettverk og personer vi har hørt om gjøre spektakulære stunt før. En lang fengselsstraff med andre langtidsdømte gir god tid til planlegging, folk som ånder og lever for dette, hvem er rike, hvor er det penger, hvem kan brukes til hva, hvordan skjule spor, og digital valuta har mange kloke hoder tenkt helt fra det kom at ville være satsningsområdet for fremtiden. En femten års dom og slippe noen med store planer ut er som å slippe kyr på sommerbeite, full gass. Jeg syns ikke detx er helt umulig at det er en ekte kidnapping som har gått skeis, kanskje hun døde på stedet, kanskje underveis, kanskje hun ble holdt i live en stund men sjefen ble fengsla igjen for andre ting og resten av laget stod i villrede og misjonen ble sabotert og frykten for å bli avslørt for stor så de måtte ta hun av dage og avbryte hele greia.

Selvom statestikken heller mot ektemannen og mistanken styrkes av at damen selv beskrev ekteskapet som turbulent til venninner, og det er noen rare ting som slettet anropslogg, at han har klart å bo i huset sitt etter påståelig kidnappere har vært der og kona er drept der.. Det at han har sendt så mange lange mail til politiet om mulige gjerningsmenn kan bli tolket som manipulering og villedning men kan også være traumarespons med angst og tankemylder han bare må få ut og avkreftet eller bekreftet.

Jo flere uker som har gått etter de pågrepne ble løslatt fra arresten har jeg mistet mer og mer tro på at denne gåten noen gang blir oppklart.

Jeg får så vondt inni meg på Anne Elisabeths vegne uansett hva som har skjedd, for det å for eksempel bli drept av sin egen ektemann eller noen i familien sender ut så mye svik, smerte, forvirrelse og fortvilelse, et akutt intenst øyeblikk, og det samme gjør det om det er en leiemorder selvom følelsen av svik ikke er like stor da, og også et kidnappings scenario er forferdelig skrekkinnslagent så saken er grufull uansett hva som har skjedd. Håper ting blir oppklart til slutt!

Noen happy ending og århundres feteste plottwist med at hun sitter lykkelig i en selvvalgt villa i Bali eller yatch i Dubai og alt var et spill for å få hun vekk fra et ulykkelig og turbulent ekteskap uten å risikere å bli drept (som ofte er risikoen når man skal forlate kontrollerende menn), det er nok desverre ikke en sannsynlig ending
Sist endret av Harek; 5. juni 2020 kl. 03:05.