View Single Post
Fullstendig feil. men ja, du vet jo bare det du 'såvidt husker' fra media. Det er fullstendig etablert at hun var i live når han var bevist på jobb. Les hva jeg skrev ovenfor, så kan det hjelpe. Det er helt mulig at han er et teksnisk geni av et sånt kaliber at han hadde klart å kjøre dette her showet og ikke organisert krimialitet i Norge ja. Men sannsynlig? Ikke i det hele tatt, gitt bevisets stilling. Problemet er politiet vil ikke innrømme at de ikke kan finne kriminelle som gjør slikt men det er likevel tyngre å innse at tiden har kommet, som vi visste det komme til å gjøre der organisert kriminalitet i Norge(Oslo isært da), skulle kidnappe milliardærer o.l. og ikke kun narkotika, ran o.s.v.

Igjen, så er det også mulig at politiet sitter med forskjellig bevis som det aldri HAR blitt ymtet om, som gjør at de VET noe helt annet. Igjen; dette ville jeg likevel funnet noe usannsynlig gitt at advokaten selv til Tom sier at bevisgrunnalget deres er høyst besynderlig.

P.S. jeg er selv en utvikler innen lignende felt i kryptologi (ja, kryptografi er noe annet), og ikke faen om en 70åring , milliardær eller ei, med hans gamle telefon og lett sosial introduksjoner til kryptografiens verden (ja denne gang er det kryptografi), klarer med stålhue og 'bli kvitt kona si' og samtidig driver med mesterverket uten å bli oppdaget eller ha spor fra før som politiet klarer bare ikke å finne (siden de ikkke finnes). T.O.M. jeg tviler på at jeg hadde klart det. Bortsett hvis jeg planla dette med andre erfarne kriminelle karer... da kanskje, med nok paramilitær erfaring , og de som er diskré nok. Polities HAR jo kanskje funnet spor og ingen andre vet noe.. men som sagt, jeg sitter veldig lite lit til akkurat den teorien som det fremstår.
Sist endret av Realist1; 3. juni 2020 kl. 14:56. Grunn: Fjernet duplikat.