View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres desverre ikke ut som at du fikk frem alt, og alvoret til henne. Sa du hvor lenge det hadde vært sånn? Vil råde deg til å kontakte akuttpsykiatrisk i din bydel. Ring din lokale DPS og be om å bli satt over til akutt delingen, da får du time der raskt.
Du er i behov av akutt behandling og ikke vente å se om det blir værre, det er ille fra før og som mange andre i tråden skriver er det vanskeligere å få hjernen normal igjen jo lenger tid som går. Jeg gikk selv et halvt år i samme tilstand, og har fortsatt tidvis paranoia og angst mange år senere selvom jeg er rusfri, noe som kunne vært forhindret om jeg fikk behandling med en gang og ikke "venta å se" om det ble bedre (eller værre). Jeg kjenner flere som har fått umiddelbar hjelp og har kommet seg ut av det så å si normale igjen, men også flere som fortsatt lever med disse psykosesymptomene og utviklet permanent schizofreni og vrangforestillinger fordi de istedet for å få hjelp fortsatte å ruse seg. Det er et mareritt, så oppsøk akuttavdelingen på DPS og få frem hvor lenge du har vært sånn, og at det ikke er en kort ruspsykose som de tror vil gå over etter noen dager (som kanskje fastlegen din trodde). Dette er langvarige vrangforestillinger som trenger behandling for at det ikke skal gi permanente forandringer i hjernen.
Vis hele sitatet...


jeg holder på med å få diagnose på angst nå. og om jeg får benzo så trenger jeg ikke antipsykotika