View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
Så du tenker det er mer naturlig at VG har hacket, og da også begått flere alvorlige lovbrudd, politiet enn at de har en informant eller bare tilfeldigvis var i området fordi de laget en sak om det?
Vis hele sitatet...
Nei det var ikke det jeg skrev, jeg skrev at det naturligvis også kunne være lekkasje om aksjonen.

Men journalister har alltid vært avhengige av å lytte på sambandet til nødetatene for å kunne lage gode nyheter og lage sikker journalistikk uten mellomledd til å fortelle de hva som skjedde. Det er det som gjør journalisters arbeid viktig og bra for folket at de er raskt på plass, og i mange tilfeller ved ulykker og brann ofte før nødetatene rekker det sånn at vi kan få en så utilklusset gjengivelse av saken som mulig.

Da nødnettet ble lagt over til tetra var et av argumentene i mot nettopp det at det ville gi dårligere journalistikk så jeg ser ikke på det som umulig at de har fiksa seg tilgang til nødnettet og politiradioen på en eller annen måte. Jeg hører folk som jobber i andre nødetater fortsatt snakke om mediene som lytter på nødradioen og dukker opp, hvor de kjenner detaljer som kun har gått over sambandet og ikke kan være publikumstips.
Jeg spurte egentlig fordi jeg lurte på om noen her visste mer om mulighetene for å hacke eller komme seg seg inn på tetra trafikken.
Sist endret av celtseus; 9. mai 2020 kl. 16:06.