View Single Post
Sitat av Jeglikerpoteter Vis innlegg
Har tatt vare på meldingen. Kjenner jeg den familien rett så er de nok ute etter å straffe uansett ja.

Gutten har blitt anmeldt selv slik jeg har forstått det. Det er blitt en stor sak ut av det, spesielt siden en lærer var vitne til en av hendelsene. Søstera mi er jo sur på meg etter det jeg gjorde og blir ikke oppdatert på hva som skjer med den saken. Foreldrene mine snakker jeg ikke med fra før av.
Vis hele sitatet...
Blir nok ikke noe straff ut av dette med mindre du er tatt for trusler eller vold tidligere, den andre meldinga redder deg mest sannsynlig. Forklar omstendighetene og si i avhør at kidden har slått søstra di flere ganger og at det foreligger anmeldelse på det, at du reagerte med et naturlig forsvarsbehov for å få en ende på volden men innså at du gikk for langt og derfor beklagde deg med en gang og forsikret han om at du ikke mente alvor av det. Fortell sannheten at desperasjonen tok deg et lite øyeblikk og vis den andre meldinga hvor du beklager. Viktig at du får frem at volden mot søstera di har vært grov og foregått over tid, så mye at det har blitt anmeldt i forkant av trusselen, sånn at politiet forstår reaksjonen din bedre og det blir formildende.

Familien til den kidden kan dra til hælvete om de syns en spontan og korttenkt trussel med beklagelse er værre enn gjentakende kjærestevold. Helt innafor og på sin plass å ta en rasjonell prat med foreldra hans om dem ikke skjønner det, som sikkert bare har hørt sønnens versjon av voldsanklagene, sånn at dem også skjønner alvoret og stiller sønnen til ansvar for hva han har gjort. Kjærestevold skal ikke være greit og det burde foreldra hans skjønne, neste dame kan hende det går enda værre med. Ei venninde av meg fikk banka på seg brudd, kronisk nerveskade, ptsd, uførhet klarer ikke gå ut fra aktiv og glad, og flertallet av antall drap i norge pr år er faktisk partnerdrap...