View Single Post
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Nå er dette Kjells tråd, men det skader sikkert ikke med litt snakk om AN. Ble veldig nyskjerrig på dette, og har funnet ut at det er møter ihvertfall vær kveld jeg kunne gå på. Men sånn generelt.
Kan man bare gå uten og få sponsor? Kan man komme og gå som man hvil?
Og må man være rusfri, eller er det bare at man må ha et ønske?
Jeg for min del har jo et ønske, men er et jævlig redd for et liv uten rus for og være ærlig, Kjell har kommet jævlig langt der. Stiller svagt der, selv.
Ser for meg helst, at man kan sitte og høre litt på andre kanskje?
Også er det dette 12 skritts programmet, hva har du Kastrup og si til dette, er det noe du driver med?
Vis hele sitatet...
Du kan fint gå på disse møtene uten sponsor, sponsor er noe du kan få etterhvert når du føler deg trygg. Det er ingen krav om og Være rusfri, men det er anbefalt. Og at på de fleste møtene, ber de deg om og kunn lytte dersom du har brukt "I dag".
"Eneste krav om medlemskap er et ønskemål og slutte med rusmidler"
Det er uansett veldig vanskelig og få noe ut av disse møtene dersom man er ruset. Men snakk med noen I pausen eller etter møte om frykten for og slutte med all rus.
De første møtene mine sa jeg ikke et ord, kunn introduserte meg som rusavhengig og sa jeg valgte og lytte.

12 trinns programmet er vanskelig og forklare, men det handler om og innrømme at man har et problem, Være villig til og gjøre noe med det, finne grunnen til at det ble slik, og ordne opp etter seg. . Deretter vedlikehold. Dette er veldig kort forklart.

Selv har jeg vært på mange hundre møter, men etter en del sprekker og inklusjon I LAR, Føler jeg meg ikke helt Velkommen. Noen NA grupper tilatter ikke at mennesker I lar for dele, ta verv. Noen mener lar er det samme som og Være på kjøret. Og det er greit, men da er det ikke noe for meg.