View Single Post
Na/anonyme narkomane har hjulpet millioner av narkomane og alkoholikere verden over. Men for mange utenfor kan det virker veldig rart. Mye av litteraturen og ordene som brukes kan minne om religion. Men det kan ikke Være mer feil. Na har ingen ting med religion og gjøre.

Som jeg allerede har sagt er det viktigste når man vil bli rusfri, er og ville det selv. Man blir ikke rusfri for noen andre. Det andre som også er veldig viktig er og ha et håp og en tro. Hva man tror på spiller ingen rolle. Men ha et håp og en tro på at man kan klare det, kan gjøre mye.

Jeg kjenner meg så mye igjen I det som blir skrevet, selv har jeg sprukket 10-talls ganger, og gjordt alle feil I boka. Det viktigste jeg fant ut til slutt var og svelge stoltheten og be om hjelp. Noen ting måtte ofres, venner, miljø, stoltheten og serfikatet. Men nå sitter jeg her og har vært "rusfri" I 1 år.
(Nå er jeg I LAR, og kan ta meg en øl av og til, mange mener at dette ikke er og Være rusfri, og det forstår jeg. Men jeg har det bra og det er det viktigste)