View Single Post
Når man går av heroin, er sprekker en del av pakken. Kunn et fåtall klarer det første gangen.

Når man skal av heroin, og egentlig alle andre rusmidler, så gjelder det og Være 100% motivert. Samtidig så må man innse at man ikke har kontroll over sitt eget liv. De fleste avhengige kan ikke ruse seg, heller ikke på alkohol. Total avhold fra alle rusmidler er det som må til.

En du/man ikke klar for og slutte, vil du ikke slutte.

Og det er de færreste som klarer dette alene, så be om hjelp. Det er synd med lange vente tider på behandling steder. Men spør evt familie om hjelp til og finne en privat, og hjelp til finansiering.

Bit tenne sammen, kom deg over de helvetes dagene, og kom deg på ett NA møte
bare det og bli møtt av mennesker som har vært det same stedet som du selv er og som forstår og lytter har hjulpet utallige V rusavhengige verden over.

Det er skummelt og tenke på et liv uten rus, uten alkohol. Men fy faen som det er verdt det.

(Ironisk nok er jeg I LAR, men jeg har gått gjennom dette utallige ganger, og truffet hundre-vis av mennesker som har fått et godt liv uten noen som helst for for rus)

Lar gir meg muligheten til og få ting på plass, men det kommer en dag når man må takle det og gå av. Lar Bør Være siste utveien. Det er ingen luksus vei til rusfri het.