View Single Post
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Så bra at du klarer deg ennå,du må ikke miste håpet og troen på at det skal gå bra denne gangen. Jeg har ingen erfaringer med ruskonsulenter og den slags, men det høres merkelig ut at du skal måtte vente opptil et år på avrusning.
Når det gjelder LAR så vet jeg ikke hvor mye på kjøret du må være for å kvalifisere. Jeg har og har hatt problemer med alkohol selv. Da jeg innrømte det for fastlegen min ble jeg henvist til avrusning med en gang. Heldigvis klarte jeg å kutte ut alkohol tvert, så jeg slapp opphold på avrusningen. Jeg gikk til samtaler med psykolog i ca.ett år og det gikk fint.
Nå drikker jeg som en svamp igjen, vil slutte, eller nei, ikke slutte, kutte ned til akseptabelt bruk.
Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slutte på egenhånd, håper det hjelper deg noe at det er så mange her som støtter deg og vill deg vel. Har du tenkt å slutte med alle rusmidler ? Eller er det en skremmende tanke ?
Ønsker deg en fin søndag , klem fra Nurse Betty
Vis hele sitatet...
Vet om folk som har ventet mye lenger enn det i kø, men da er det josomregel langtidsbehandling.
Men jeg blit tydeligvis ike tatt p alvor i det hele tatt av helsevesenet, når det gjelder andre saker også, skulle gjerne vist hvorfor!
Det med LAR kom ikke som noen ovveraskelse, kjenner mange som ikke får bruke det tilbudet der selvom de har vært missbrukere i mange år..
Ja drikker ganske heavy om dagen igjen jeg å, men det for så være...
Ser ikke for meg et 100% rusfritt liv i en alder av rundt 30 når jeg har ruset meg store deler av livet mitt.. Tror Feks. jeg skulle klart å holde meg til helgene med alkohol om jeg hadde hatt noe meningsfylt å fylle dagene med, eller om jeg hadde hatt en kjøreste som kunne tilntingt fagene med.
Å bare omgås rusmissbrukere eller familie når jeg har det sånn som jeg har det i lvet så tror jeg det hadde vært en stor hjelp, men hvem vil vel være sammen med en rusmissbruker uten jobb eller ramtid..

Å eve et 100% rusfritt liv er jo en skremmende tanke i tillegg når jeg har ruset meg så og si fra den dagen jeg bodde alene for første gang, så jeg har null erfaring med et nyktert liv helt på egenhånd.

Sitat av jodatakker Vis innlegg
Heisann Kjell!
Syntes du gjør en veldig bra jobb. Det er ikke alle som hadde vært så ærlig som du er om den lille sprekken du hadde. Det er knallbra :-)
Her har du mange folk som støtter deg, stå på Kjell !
Vis hele sitatet...
Setter jeg pris på å høre hadde en liten sprekk igjen i forigårs, men det var ikke Heroin det var snakk om da, men 100mg dolcontin, noe som egentlig ga meg velddig dårlig funksjon, heller enda et lite knekk i selvtilliten.. :/

Ja setter kjempepris på all støtte jeg har fått her! Hadde regnet med en haug av moralprekner, men så feil kan man ta

Kommer nok med en litt enger oppdatering når jeg slipper skrive å en mobil, men har ikke rørt heroin siden forrige innlegget mitt, kuen en Dolcontin, men det gjorde verken ting værre eller bedre dagen etter.

God natt og sov godt freaks!
DEet skal forhåpentligvis jeg.
Sist endret av Veggen; 28. november 2014 kl. 09:02. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.