View Single Post
Sitat av Sky
Joda, vi har alle vårt. Med mindre du har en diagnose så er du nok ikke gal. Det jeg mener med å være frisk mellom øra er vel i bunn og grunn at du ikke skal lide av depresjon, angst eller andre lidelser. Alt fra mindre lidelser til mer omfattende lidelser. I tillegg til dette er det vel mer et ordtak jeg har tatt i bruk enn noe konkret. Jeg kjenner deg nå en gang ikke, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Du får ha lykke til med fremtidige eksperimenter
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, man kan jo også få litt "overload" av tunge hendelser uten at det må kalles depresjon av den grunn.

Depresjoner og angst er som regel ikke konstant, jeg har hatt dem begge, men man er jo ikke dømt for livet av den grunn. Tvert imot er man gjerne styrket langt mer om man har opplevd det, enn om man ikke har opplevd det. Jeg mener at jeg er mer enn nok "fit" til å ta i bruk psykedelika når det måtte passe (etter all min research), dog er det selvfølgelig ikke alltid det er en god dag å ta det på, det sier jo seg selv.

Med tanke på at mange også har klart å kurere angst og dype depresjoner med psykedelika, så kan det jo være at det kun er en ekstra variabel med i spillet. På erowid er det jo drøssevis med psykedelikarapporter fra folk som har både den ene og den andre sinnslidelsen, uten at det såvidt jeg forstår preger opplevelsen alt for mye. Men selvfølgelig, schizofreni + LSD er vel gjerne ikke den fineste kombinasjonen på jorden.

En annen ting jeg lurer på, og sikkert mange andre også, er hvor lett er det for at man begynner å tenke på, for eksempel, en vond fortid under en tripp? (selv om man er over noe er det jo alltids noen arr)
I følge psykonautene jeg kjenner til er man alt for "i øyeblikket" på f.eks. LSD og sopp til å tenke slik, samtidig som at tankemønstrene er alt for forvirret/rotete til å dvele ved noe - men kanskje det har noe med set/setting å gjøre? Noen erfaringer her?

Jeg kommer ihvertfall til å rapportere hvordan dette går om/når jeg tar i bruk psykedelika. For science!