View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Låne tråden din litt jeg, jeg har Telenor swap og har tatt ut to tlf på mitt abonnement da min lillesøster trengte ny tlf. Jeg har Swap plus forsikring på abonnementet, det jeg da lurer på er om jeg kan melde tlf for stjålet eller mistet?
Kan den da spores tilbake til min søster? Og vil jeg kunne få en tilsvarende tlf?
Vis hele sitatet...
Du kan melde den stjålet/mistet, men jeg er temmelig sikker på at Telenor kommer til å kreve en anmeldelse dersom du hevder den stjålet. Politiet vil da kunne be opperatøren om å loggen om alle SIM-kort som blir brukt i telefonen for å oppklare saken.

I og med at denne forsikringen kommer fra operatøren er jeg temmelig sikker på at de har systemer som kan oppdage denne type svindel veldig lett. Dersom de ikke har det vil de nok i det minste blokkere IMEI-nummeret på mobilen, og dermed gjøre den ubrukelig. Vertfall i Norge.

Så ja, du kan prøve, men det er rimelig stor risiko for å bli tatt for forsikringssvindel, og du vil få problemer med å forsikre noe som helst videre. GLHF