Tråd: Groguide
View Single Post
Moret:

Ah da blei tonen litt anderledes ja da skjønner jeg bedre hva du mener. Okay bare for å ta dette med linjeskift osv. jeg valgte å gjøre dette fordi "jeg trodde" det skulle bli lettere for andre å lese, jeg har liksom aldri fått noen negativ tilbakemelding på det. Grunnen for at jeg skriver slik er for å slippe å sitte å vri hue fra den ene kanten til den andre kanten slik som på en tennis bane. Når jeg tenker etter nå så er det jo ikke sikkert dere ser på det slik ettersom dere har to øyer å se med hehe. Det blir litt anderledes for meg som bare har ett og da har man litt lett for å glemme. Ja skal være enig i det at det kan sees litt rotete ut i teksten, er ikke første gangen jeg retter på meg selv for å si det slik.

Planen min er å ikke feile første gangen, er slik jeg er og det er derfor jeg tar meg utrolig god tid til å høste informasjon mye som muligt. Jeg kan sitte og lese en artikkel i flere timer jeg bare for å forstå hvordan dette gjørest smertefritt. Jeg er heelt enig med deg i at det er svin dyrt for 10 frø, men er verd det så lenge jeg vet hva jeg får for pengene. Husk, at for den tusenlappen kan jeg få en god del gram og det stopper ikke der heller. Pga. av at jeg sitter med 10 garanterte hun frø, vel trenger vel ikke forklare den noe mere tror jeg. Ingen systemer er feilfrie og feil oppstår fort og brutalt men hvis jeg kan redusere den feilen ved å gjøre dette skikkeligt så har jeg kommet et godt stykke på vei. Men klart, ryker pumpen, ja da ryker den og intet å gjøre med det.

Ja jeg skjønner hva du mener nå, meningen var å lage en howto på mitt oppsett med bilder og forklaringer, men kanskje at jeg spurte litt innimellom. Jeg ser jo nå hvor feilen min lå hen, en worklog er jo en worklog og that`s it så er helt enig med deg der Moret. Jeg har laget et dusinvis av workloger på andre prosjekter og de er reine workloger men tenkte ikke så langt denne gangen. Ikke for å skryte men jeg er helt rå på bilder og forklaringer når jeg først kommer i gang. Jeg blei nok litt for ivrig denne gang

Vi lever i en risikofyllt verden og er 100% klar over hva jeg gjør og hva det innebærer. Jeg fullstendig klar over hvor jeg befinner meg hen, og at det er folk der ute som er ute etter slike som oss eller hva en skal kalle det er jeg også klar over. De er smarte og vet hva de driver med. Jeg har tatt mine forhåndsregler på det meste, har noen år bak ryggen innen data og ymse annet rart innen computere så de skal få litt å slite med. Jeg har ikke planer om å servere ut noe.

Systemet i seg selv er lett å sette opp men krever litt kroner, ikke så altfor mye men litt. Det krever også nøyaktighet og spesiellt når det kommer til ernæringen. Lys og vann syklus er også et viktig tema her. Når du først har fått det opp å gå så har du fått deg et system som er svært så sikkert og du bør heller ikke fly ræ... av deg for å passe på.

En bør ikke nødvendigvis ha en 90L tank i bunn, men den bør romme mere enn plante treve noe som egentlig sier seg selv også. Det som er hovedregel nr 1 her er å ha tanken under plante fatet, dette er uhyre viktigt.

Oppsettet er som følger: Plante karet, det du får plass til rett og slett, men bør ikke være noe mindre enn 18-20cm dypt. auropris og biltema er fine greier . Jeg kjøpte mitt på auropris pluss. Akkurat passe til 3 planter, noe mere er ikke noe idiellt i skapet heller. Karet er på rundt en 40-50L vil jeg tro. Tanken er ei avlang murer bøtte fra biltema og rommer 90L. Du kan bruke mindre også men ha pumpen i tankene slik at den ikke går tørr når plante karet er fullt. Leca`n fant vi på plantasjen. Denne skal gjøres godt reint før bruk. Okay. en liten sjapp oppkobling: bor to hull i plante karet, et på hver sin side. Inline og exit. pumpe slangen kobler du til et av hullene, samme hvilket men merk deg inline og exit. Putt så pumpen oppi tanken. Bor et hull i tanken nederst, sett på en kobling og slange. kobl slangen til exit koblingen i p-karet. Kapp til en slangestump som passer i koblingen til exit p-karet. Denne skal fungere som en nivå regulering, dette for å unngå overfill i p-karet. sett på en fin masket netting av noe slag på inline og exit oppe i p-karet. Dette er for å forhindre at leca blokkerer hullene. Bruk en luftpumpe og luftstein for å tilføre vannet oxygen. Dette er for å forklare det veldig kort og lett. men tror du skjønner tegninga.

Les denne, denne workloggen forklarer alt på oppsettet. http://www.youtube.com/watch?v=YuOTn...eature=related

http://www.bghydro.com/bgh/static/ar.../0806_byos.asp

Og for de som vil ta skrittet litt videre. http://www.growkind.com/hash.html#hashoil

Bare for å nevne det. Jeg regner med at dere som har litt peil på dette vet å ta vare på trimmingen og bladene. Det er utroligt mye THC dere kan få ut av dette ved å gjøre det på den rette måten. Det kommer ann på hvor store buds dere har osv. men på en tre fire planter med store og gode buds så er det ikke unomalt å få ut en ti tolv g i reint matriale. Og da snakker vi kun om avklippet (trimmings og blader). men det krever litt jobb da http://www.hashbag.com/