View Single Post
Det blir litt søkt å lete etter nye rusmidler for å oppnå tilfredsstillende sex. Å ha sex i seg selv er jo en rus. Ta f.eks den naturlige frigjøring av nevrotransmitteren/signalsubstansen dopamin i hjernenen (nucleus accumbens). Også kalt hjernens "lystsenter". Der finnes det millioner av nerveceller/nevroner som kan ta i mot dopamin. Som vi da vet er frigjøring av disse nevronene noe vi får en følelse av belønning og/eller en motivasjon til å gjenta opplevelsen. Spising, sex, jakt på nye oppdagelser og en rekke aktiviteter som frigjør dopamin i hjernen. Naturlig nok får man da en belønning og motivasjon til å gjenta opplevelsen. Her har helt klart din kjære et problem, og det er der dere bør tak i det først og fremst etter min personlige mening. Slikt har stor risiko ekskalere (rusbruk) men er ikke dette hovedproblemet du vil fokusere på kan vi ta de andre delene av situasjonen.

1: Han får rett og slett gjøre noe annet hvis han er rusa enn å ha sex med deg

2: Han kan forsøke å rette fokuset på sex. Gjør noe nytt, overrask ham, utfordre sexuallivet innen de grenser du selv velger å sette. Hvis du ønsker å virkelig fange oppmerksomheten hans gjennom sex er det mange ting du kan prøve ut, og det finnes utallige kilder til informasjon om god sex. Du som vet hva som tenner han har en god mulighet her. Ja, lag en "pirrende" video til ham og sett den "tilfeldig" på mens du vandrer rundt ikledd noe sexy. Her er det mange varianter. Fungerer det ikke å lede tankene hans over på sex må vi over til neste punkt.

3: Undersøk dette hos lege. De har nå faktisk taushetsplikt (det skal mye til for at en lege bryter taushetsplikten sin. Ofte hvis pasient har planer om å ta eget liv eller volde andre skade), og dette har jeg kilder på om det skulle skape usikkerhet.

4: Uten rusen? får får han "bilder i hodet" og blir ufokusert? Dette får meg både til å tenke at det er viss sjanse for at det er en ubalanse i forholdet (men dette legger jeg meg ikke opp i da jeg ikke kjenner til hele saken) eller at han rett og slett sitter igjen med et rusproblem som stangerer ham, og eventuelt kan ekskalere til en mer ødeleggende grad. Hvis det allerede har påvirket kroppslige funksjoner ville jeg ikke tatt mer, for å si det slik. Fest eller ei. [COLOR="Navy"]Blåkors[/COLOR] har en del gode psykologer. De holder til blant annet i Oslo (sentralt).

Hvis du ønsker noen å prate videre med, og få eventuelle råd er det bare å sende en privatmelding. Og artig navn, Lovelace, hehe!

Mvh
Lucy