View Single Post
Sitat av pmprsrgr Vis innlegg
Noe av det første du bør gjøre, er å spørre om hun vil finne på noe med deg. For eksempel kan du be henne med ut på kino. Det er ikke en veldig sosial aktivitet (man prater ikke akkurat mye på kino), men om hun sier ja, kan det være en indikator på at hun er interessert (eller ikke).

Derifra er det mulig å spørre henne på nytt om hun vil finne på noe (eller kanskje hun spør deg først?). Denne aktiviteten bør være av en litt mer privat karakter. For eksempel finne på noe hjemme hos deg. Om hun synes det er merkelig, så er hun kanskje ikke så interessert.

Om besøket gikk bra, så er det viktig at du er ærlig om at du liker henne (og finn ut om hun liker deg tilbake). Det er ikke flaut eller teit å si at man liker noen. Men det er fort gjort å bli forelska, så hold disse "jeg elsker deg"-følelsene for deg selv. Det kan fort bli skremmende for det andre parten på et så tidlig stadie.

Og blir du rejecta, ikke ta det personlig. Jeg har sett utallige bilder på nettet hvor gutter kaller jenter for "hore" fordi de blir rejecta. Dette er en ekstremt usexy egenskap som ingen liker. Jeg kjenner mange flotte damer, og en fellesnevner er at de alle fnyser av sånne menn.

Ikke alle er skapt for hverandre, men ta det så fint og rolig som du kan. Det er lov å bli såra, men de følelsene må aldri på et tidspunkt gå over på den andre parten. Jeg kjenner noen som først ble rejecta av ei, men som så ble kjærester noen år senere.

Edit:
Hvor gammel er du? Hva driver du med? Har dere en felles arena?

Lykke til!!
Vis hele sitatet...
Ok, har aldri blitt rejecta ordentlig før, så jeg har litt angst over hvordan alt skal gå.
Vi går begge på samme skole i samme klasse, men ettersom jeg går i 10. Klasse, byttrt vi til vgs neste år og det betyr at jeg bare har omtrent 18 dager på meg før vi potensielt aldri sees igjen.
Vi har begge litt lik musikksmak, så det er en ting.

Det er bare ikke så lett å spørre, og jeg er veldig usikker på det området der.

Jeg har gjort ting med hun men ikke privat, mer i sosiale setinger der jeg og venner har møtt de og hengt, feiret 17.mai sammen etc...