View Single Post
Kanskje vel mye på siden av tråden, men vel vel...

Dette skjedde for en 16-17 år siden. Jeg jobbet da på en gård, men bodde i utkanten på selve gården (grensa mot naboen). Dette er da ca. 700 m unna selve gårdstunet. Dette var i flere år en idyllisk plass, det den verste støyen var neseblåsende hester , vårkåte syngende fugler, gresshopper og traktorer i våronna. Men i et av de første årene jeg bodde der, så var det noen smårollinger, som bodde på gården. Disse smårollingene kunne være til dels pøbelaktige, særlig han ene kunne være en pest og en plage. Han kunne være en fare for seg selv og andre.

Men iallfall en vakker vår- eller sommerdag så kom de mot der jeg bodde. Jeg hadde da 25 ml sprøyte (tror jeg det var) og en åpnet veneflon for kragevenen. Veneflonen er som en sprøytespiss på 10-15 cm. Jeg fylte sprøyta med Zalo og vann (gir en tillitsvekkende grønnfarge ), hadde på veneflonen, gikk ut og møtte dem. Når dem så den sprøyta med den nåla, så vrælet dem ut og løpte tilbake. Så dem aldri mere på tunet der jeg bodde. Barn har ofte mere eller mindre sprøyteskrekk, og den saken der lagde krisemaksimering.
Iallfall det virket for meg. Behøvde nesten ikke å yttre et ord.