View Single Post
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Ting tar tid! men, jeg kan endelig medele at jeg har funnet en fantastisk lokasjon i mitt eget nærområde. Her renner det en rein fin kildevannsbekk rett gjennom campen som ligger i en forholdsvis gammel granskog. Det har vært etablert en liten grillplass her med tilhørende gapahuk tidligere. Parkering for bil er snaue 100m fra leiren og hele området ligger ikke en kilometer fra butikk, bensinstasjon og annen infrastruktur.

Etter litt vanskeligheter med å finne ut hvem som var grunneier på det aktuelle stedet og en hyggelig telefonsamtale så var tillatelsen til å bygge og bo innhentet. Har kjøpt en brukbar helårslavvo av tradisjonell stil fra et firma i Nord-Troms som hadde grom peiling på slik og driver akkurat nå med byggeprosessen. Å be om tillatelse var åpenbart viktig i denne prosessen da lavvoen er dyr og tidkrevende å sette opp, så det hadde vært fryktelig leit å måtte ta den ned på bakrunn av å bli vist bort fra området. Avtalen med grunneier er at jeg fresher opp området, rydder bekken og bålsirklene som er der. Samt holder en ryddig og fin plass for meg selv og ikke jager andre som vil bruke frimarksretten i skogen der. Han var veldig positiv til planen min for området og så fram til å se hvordan det blir gjennom vinteren.

Jeg skal prøve å meddele noen bilder etterhvert for di som er interessert. Jeg har pr. dagens dato bodd i skogen der under telt i 2mnd og alt funker så langt meget bra

Vil takke alle for tips og råd. Tar gjerne flere om der er innspill og spørsmål ang min framgangsmåte for å få til en livslang drøm.
Vis hele sitatet...
Så gøy at du fant en plass og fikk tillatelse i tillegg, husker ikke om det står lenger oppe men hvor lenge tenker du å bo ute?