View Single Post
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Har lest svaret ditt ett par ganger nå, og kommer fram til at vi stort sett mener det samme.

For å få kontroll på det psykosomatiske nervesystemet, får en gjennom behandling, ulike "verktøy" for å nettopp, som du selv sier, bli i stand til å "omprogrammere" nervesystemet, så det å få en permanent bedring av tilstanden er en reell mulighet

Du kan fint sette i stand en sykkel uten ett eneste verktøy, men resultatet vil bli deretter.

Vil også legge til at å diskutere ting som omhandler spesifikt dette temaet, er av en eller annen grunn en kraftig "trigger" for meg, så formuleringer og forklaringer kan nok virke helt på blåbærtur.
Beklager det.

Har kun ett ønske om å formidle mine egne erfaringer for å kanskje hjelpe andre, om ikke også meg selv, til å få det bedre!

Peace!
Vis hele sitatet...
Helt enig i det, det fikser deg ikke selv når det først har gått så langt. Jeg ville bare presisere at man ikke er permanent "skadet" selv om man har fått PTSD. Det er viktig å vite at det er håp om å bli reelt bedre, selv om det ikke føles sånn.