View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Legger ved bilder.

Angående den minste planta:
1. Hvorfor visner bladene? Har jeg gjort noe galt eller er det bare fordi den nærmer seg høsting?
2. Når tror dere den minste er ferdig?
3. Ser de bra ut eller burde jeg gjødsle noe (har ikke gjødsle før)?
Vis hele sitatet...
1. Aner ikke, uten å vite hvordan temperatur og fuktighet, samt næring planten får i seg, så kan vi si fint lite ut i fra et bilde alene.
2. Er litt preferanse på når du kan høste planten, trikomene på planten (de små hårene med en dråpe på enden) modner, blir de først melkehvite og så går de over til å bli brun/rød. Venter man til det meste er brun/rødt så vil man få en mye tyngre effekt av cannabisen.
Det ser ut som at de er ganske hvite på bildet, men det er ikke noe skikkelig buds på planten enda, det kan vel ha med at den ikke har ideelle forhold og ikke vokser skikkelig.
Det er kanskje begrenset hva man kan få ut av den planten, men jeg ville ventet til trikomene begynner å bli modne først i det minste, så det lille du får ut av den gir noe effekt.
3. De ser bleke ut, noe som kan være nitrogenmangel det kan hende de viser litt mangler på et par andre ting og.


Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Tar evigheter å legge ut bilder her jo.. Skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan laste opp rett fra mobilen slik som på alle andre forumer..
Vis hele sitatet...
Softwaren til freak er vBB forum, og over tiden har både vår kjære nso og et par andre lagt til funksjoner, endret ting etc at det nesten kan kalles en unik software på dette punktet. Nå er det så vidt jeg vet bare nso som har kompetansen til å fikle med denne kodebasen og det er ikke slik at man bare kan trykke på en "legg til bildefunksjon". Med barn og fulltidsjobb så kommer slikt arbeid som å programmere nye funksjoner litt langt ned på prioriteringslisten desverre.

Vi "gamliser" så det på som en helt grei ting å bruke eksterne bildehoster, så imma.gr ble slengt sammen som er en ganske bra tjeneste: Andre bildetjenester kan vel sies å eie bildene dine og kan bruke de til hva pokker de føler for, slik er ikke imma.gr.
Og, for å være en smule frekk: Om ungdommen synes det er så vanskelig å bruke imma.gr for å legge ut bilder her på freak så ser vi nesten på det som en bonus, for vi vil ikke at freak skal ende opp som et *chan forum der alt kommuniseres i bilder og dårlige memes.

Sitat av Herr potet Vis innlegg
Håper ikke de bildene har noe geo location meta data i exif infoen..
Vis hele sitatet...
Men du kunne ikke bare sjekke dette selv?
her er exif dataen fra et av bildene:



ikke akkurat mye avslørende info.