View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
"Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel."

Jeg SÅ lei dette argumentet.
Jada, vi har lover og regler i Norge, men det kan hende det lønner seg å tenke litt selv og...

Med denne logikken vil jo enhver rusnyter føle seg som en missbruker...
Med en gang man ikke har umiddelbare planer om å slutte et påbegynt rusbruk har man "et problem"?
Da har hele Norges befolkning som nyter alkohol uten umiddelbare planer om å slutte for alltid "et problem" da? Hjelp!

Ganske drastisk å si at "med en gang jeg hører ordet "pause" så tenker jeg at du burde miste både jobb og barn" spesielt når det høres veldig ut som du baserer synsingen din kun på subjektiv erfaring av å være ruset når du absolutt ikke burde ha vært det...
Vis hele sitatet...
Det er ganske logisk, her settes både barn og jobb i spill. Dermed har man ett problem om man kun har planer om ta seg en pause når konsekvensene er såpass krystallklare.
Om du ikke har ett problem så er det ingen problem å slutte tvert.
Men om det er hasjen eller hodet til TS som er problemet det vites ikke, men ett problem er det.
TS går jo langt i antyde at hasjen brukes som selvmedisinering i tyngre perioder.

Det sier også mye om hvordan TS tenker, er dette en person du vil skal ta avgjørelser som faktisk har direkte innvirkning på andre folks liv og helse når TS allerede nå viser til at han/henne er villig til å sette barn i spill for å kunne ta seg en joint?

Vil denne personen klare å ta reflekterte valg i sitt yrke når vi vet at TS ønsker å fortsette å røyke selv med de konsekvenser dette måtte medfører på privaten?

Ang det at du er lei av argumentet jeg bruker, greit nok det. Men dersom denne loven er OK å bryte, hvor går grensen da?
Det kan fort oppstå interessekonflikter og selv om jeg ikke påstår at TS ikke er profesjonell i arbeidet sitt men jeg ville ikke følt meg trygg om sykepleieren som skal administrere medisinene min på sykehuset er bakfjern.