View Single Post
Hallo!
Min kone har vært hos jordmor, og var ærlig på hasj-bruken våres. Hasj-bruken for min kone er ikke eksisterende under graviditet, og jeg røyker maks et par ganger i uken. Først sa jordmoren at hun har taushetplikt, og at dette ikke var noe problem da vi virker ansvarlige, og at vi har kontroll. Det var helt til hun hørte at jeg var sykepleier. Nå har hun meldt meg til Akan, som igjen vil ta kontakt med min arbeidsgiver.. Jeg prøvde å nå Akan, men de klarte ikke å hjelpe meg med noe som helst informasjon.. Så jeg kontaktet arbeidsgiver, for å få noe kontroll over en ukontrollerbar situasjon. Jeg sa det som det var, som ble tatt imot som forventet. Hun synes det var bra jeg sa ifra, men var bekymret over at det var et ulovlig rusmiddel, og at jeg uproblematiserte bruken.

Min røyking har aldri gått utover mine plikter, og det er kriteriet jeg har satt meg selv for å røyke med god samvittighet. Jeg røyker aldri før jobb, og har respekt for at det er et rusmiddel. Jeg skal også ta meg en god pause når ungen kommer. Jeg er pliktoppfyllende og forsvarlig, og dette er noe jeg gir hasjen æren for. Den gjør meg reflektert, tålmodig og nyansert, og hjelper meg på dager jeg har det tungt.

Så poenget med denne tråden: Hva kan jeg forvente videre? Er det noen som har vært med på noe lignende? Hvordan skal jeg eksistere i jobben når jeg blir stigmatisert som en rusmisbruker? Det er nok av tyverier av legemidler, og jeg er redd jeg blir første-mistenkt heretter..
Sist endret av Screenwizard; 19. februar 2018 kl. 17:28.