View Single Post
Jeg fraråder alle jeg prater med om å prøve ecstacy. Innholdet i pillene er for uvisst, og selv om du har et test-kit så er du ikke garantert en ren pille. I perioden 2002-2003 spiste jeg _mye_ xtc, blant annet fordi jeg ble *psykisk* avhengig (skal ikke så mye til). Det startet med 1-2 ganger i måneden, men ble fort til over 4, d.v.s. oftere enn hver helg- som er langt fra anbefalt. Før du vet ordet av det har du puttet i deg 5 knips og snortet 2 på samme kveld.

Grunnen til at jeg innså at de pillene er skadelige, var at jeg fikk HPPD-lignende tilstander i flere dager etter siste tur. Jeg så såkalte "trails" i bl.a. lys, og trodde jeg så ting i øyekroken som egentlig ikke var der når jeg snudde meg. Mot slutten gikk det dessuten utover taleevnen og tenkeevnen, og nå 4 år senere er ting fortsatt ikke som det skal.

Mulig jeg bare var jævlig uheldig med de siste pillene jeg spiste, og fikk noe som inneholdt diverse ymse saker, men det skal faktisk ikke så mye til før det går til helvete. Jeg har sett bilder av chem-labs i Nederland hvor de produserer stoffene, og det er utrolig at noen i det hele tatt stapper i seg ukjente piller laget i en skitten sliten kjeller av et rottereir. Dessuten kan kjemikaliene som enkelte ecstacy-piller inneholder ha en slags allergisk effekt på enkelte personer, og i verste fall ende med dødsfall.
Sist endret av peta; 22. mai 2007 kl. 12:50.