View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke sagt at jeg bruker formuet her som research alene. Jeg har fortsatt ikke fått svar på det jeg lurer på. 60-80 er mulig dødelig dose for opiatnaive. Det må jo være i rein form uten depot effekten? Jeg er bare nysgjerrig. Ikke noe annet. Jeg er fult klar over det med toleranse høyde vekt osv. Jeg har funnet min sweet spot som jeg tar en og annen helg. Uten alkohol eller andre rusmidler selvfølgelig. Jeg er bare nysgjerrig på det med depot effekt kontra å ta litt og litt doseringer. første gang jeg prøvde var oxynorm 10mg. De blir ofte gitt i tillegg til depot tabletten for noen med sterk smerte. feks kreft. Dem bygger vel fort opp toleranse da, siden det finnes 120 mg. Men som sagt 5-10 gis ofte i kapsel for raskere men kortere virkning.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at det gjelder depot også siden dette står i felleskatalogen (som nevnt):

"Overdosering/Forgiftning
Letal dose for voksne (uten toleranseutvikling) angis til ca. 60-100 mg peroralt. Samtidig inntak av rusmidler/legemidler (eks. alkohol eller benzodiazepiner) forsterker toksisk effekt."

Det er vel spesifikt for dette legemiddelet.