View Single Post
Sitat av surikata Vis innlegg
e d e god dose? tenkte å tørka d og spisa d i helgå
Vis hele sitatet...
Uten eksakt vekt så er det vanskelig å si konkret, men jeg tror at dette er en liten dose i nærheten av threshold-nivået.

Sitat av Djarven Vis innlegg
Årets første fangst?

Oversiktsbilde her: Oversikt

Soppen i sitt rette habitat: Habitat

Noen flere detaljebilder her:
Fra siden
Ovenifra
Underside
Vis hele sitatet...
Krem-post dette her! Dette er både flein og bilder med god oversikt

Sitat av Bogga Vis innlegg
Hei. Jeg har kommet over en litt underlig ting. Jeg har funnet flein (etter min kunnskap vertfall), som vokser så og si ut av/på furuved. Det vokser flein ellers også rundt på et lite område. Soppen det er snakk om vokser i sjiktet mellom veden og jorda, noen så ut til å vokse direkte fra veden.

Finnes der sopper som er utrolig lik flein som vokser på furuved? Kan myseliumet ha "klatrert" en centimeter opp veden?

Før jeg tok bilder plukket jeg noen av de beste eksempel bort dessverre, men fant flere og tok så bra bilder jeg kunne av dem. Deler bilder av hva jeg snakker om og noen sopp ellers i området.

Har også lagt med noen bilder til ID, noen fra gress og noen fra inntil/på tre.

http://imgur.com/a/UdIUf79
Vis hele sitatet...
Veldig artig, det der har jeg ikke sett før. Hvis noen her inne skal dra å høre på Paul Stamets når han kommer til Oslo så går det jo an å spørre han om det du lurer på.
Sist endret av moore; 13. september 2018 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.