View Single Post
Sitat av candela Vis innlegg
beste benzo mot generalisert angst og bipolar hypomani? Tror jeg er på vei inn i en manisk periode, høyt energinivå men dessverre så høyt stressnivå, mye uro, rastløshet, uspesifisert angst, så får ikke fokusert skikkelig. Har eksamen snart, og så lang juleferie, så kan godt slite meg ut og takle en nedsving etterpå, men trenger å få roet meg så jeg får lest skikkelig. Har xanor liggende, men lurer på om jeg burde spørre psykiater om noe annet? Vil bare ha ro i kroppen, kan ikke bli for sløv for da får jeg jo heller ikke lest
Vis hele sitatet...
Jeg ville hørt om andre mer bærekraftige legemidler.

I min erfaring er herligheten fra benzo-effekten nesten alltid fulgt av en like dårlig fase psykisk sett. Kanskje mange ikke får det, selv om mange ikke er fullstendig klar over det selv, men for min del og jeg vet mange andre, så er all bruk annet enn 1 isolert gang med store pauser, ofte fulgt av en periode hvor man føler negative effekter i form av litt angst, litt dårlig humør eller usunne tankeganger.

Jeg er ikke skikket til å gi deg noen råd, så ikke ta dette som et direkte råd, men noen får faktisk ro i kroppen av quetiapine på lav dose (sikkert skrevet det feil, men mener seroquel). Annet enn det så kan psykiater (ikke lege) svare på mye mer.
Sist endret av Picard; 26. november 2015 kl. 13:30.