View Single Post
Sitat av squawker Vis innlegg
Finnes det tilsvarende SFP moduler med SC kobling (og ikke LC) til en grei pris?
Vis hele sitatet...
Hvis du velger "customized" hos fs.com kan du spesifisere bla konnektor. Prisen er fremdeles den samme.

Jeg kjøpte i sin tid en slik med SC. Den funker finfint.

Sitat av atg Vis innlegg
Alle SFP'er jeg har vært borti bruker LC tilkobling. Dette er på grunn av SFP moduler fysisk er så små, at jeg tror det er vanskelig å få SC connector på dette. Men det finnes massevis av billige patchesnorer SC\LC på fs.com

I dag er det vel nesten bransjestandard at fiber til switcher blir terminert med SFP\SFP+ og LC.
Vis hele sitatet...
Definitivt mest vanlig med LC, og med to fiber er det jo heller ikke plass til noe annet.

Men det er plass til én SC, og dermed er dette et alternativ for BiDi. Og fs.com har som sagt slike, selv om du må grave litt i customized for å finne dem. Tok et bilde av switchen min nå:
https://www.mork.no/~bjorn/bilder/me...908_182513.jpg

Beklager kvaliteten, men det er litt krøkkete trangt og jeg gadd ikke flytte rundt på ting for å komme til. SFPen i slot 2 er altså Altibox-tilkoblingen med en SC-SC patchesnor. Slot 1 har en normal 10GBase-SR SFP+ med dupleks LC (selvsagt).

Men for Altibox er det altså mulig å velge SC.
Sist endret av bmork; 8. september 2017 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.