View Single Post
Sitat av mroek Vis innlegg
Det er noen sporadiske problemer her hos meg også. Jeg er ikke sikker på om jeg har sett akkurat den oppførselen du beskriver, men jeg har opplevd tidvis mye hakking, både live (multicast) og tildsforskjøvet/opptak (unicast). Det jeg også har sett, er at spoling fungerer mye bedre på dagtid enn på kvelden. Om kvelden er bildeoppdateringen under spoling mye mer sporadisk, og det er derfor lett å spole for langt. Jeg er derfor ganske sikker på at det er noen kapasitetsproblemer i dette systemet, siden dette er en ting som typisk belaster serverne mer (antar jeg).

Feilmeldingen du nevner har jeg også sett, og den er det også en del som har klaget på på FB-siden til Altibox (og det er typisk brukere som kjører standardopplegg, og ikke egne løsninger).

Det er heller ikke sikkert dette er likt hos alle Altibox-partnerne. Min leverandør startet å rulle ut den nye TV-løsningen for bare 3 uker siden, så de har nok ikke fått så mye erfaring enda. Jeg tror kanskje at det er noen vokseproblemer her, og det er ikke sikkert systemene skalerer godt nok.
Vis hele sitatet...
Da antar jeg at det er skaleringsproblemer hos Viken/Altibox, da jeg ikke hadde disse problemene da jeg mottok den nye dekoderen. Spolingen har jeg også lagt merke til er blitt mye dårligere i det siste, men jeg har ikke noe problem hakking av bilde, annet enn litt når den går fra unicast til multicast.