View Single Post
Sitat av Iluwu Vis innlegg
unødig maktbruk dette kan være så meget.
Alt fra ET unødvendig dytt til og slenge noen i bakken for så og fortsette og slå vedkommende.

man kan IKKE gi et godt svar med så lite informasjon. Mange av svarene er fra politi hatende folk som HATER politiet for at de busta dem med 30g ett eller annet. (i følge freak så kan heller ikke politiet gjøre NOE feil, da skal de miste jobben og få straff )



Igjen derfor hadde det vært bra om vi fikk mer info. Men det er helt greit at TS ikke vill gi mer, men da kan han heller ikke forvente et optimalt svar.
Vis hele sitatet...
Her er det jo heller ikke spørsmålet om man _bør_ anmelde, eller om man _skal_ anmelde. Forholdet _er_ anmeldt, men spørsmålet er om han bør trekke dette grunnet faren sitt forhold til den anmeldte. Man har mer enn nok informasjon (i mine øyne) til å svare på spørsmålet som blir stilt her.

Jeg syns jo det er påfallende at politibetjenten ringer til faren, og at faren ber han trekke anmeldelsen. Dette hørtes noge merkelig ut, og jeg syns man kan tolke det dithen at faren eller den anmeldte tror det er sjanse for at han kan bli dømt.

Da SEFO etter min erfaring (fra samtaler med venner i politiet og andre saker som har kommet opp) ikke dømmer på svake beviser, syns jeg ikke du skal trekke anmeldelsen. Har han ikke gjort noe galt, har han ei heller noe å frykte. Har han gjort noe galt, så skal han (på likhet med andre) få sin straff.

My two cents, hvertfall.